Koeling aquarium

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

A34

Misschien een gek idee maar nu we toch aan het brainstormen zijn.. Misschien de buitenfilter in een electrische koelbox zetten?

joost.v.wijk

Het water gaat te snel door zo'n filter heen, dat het geen tijd genoeg heeft om af te koelen. De warmte die de motor afgeeft, zorgt voor hoge electriciteitkosten van je electrische koelbox.
Het principe werkt wel indien je een (oude) koelkast gebruikt, en extra meters slang die daar in liggen. Dan heeft het water ook de tijd om af te koelen. Nadeel: Koelkasten verbruiken erg veel stroom, en dan is een chiller (met laag stroomverbruik) op langere termijn toch voordeliger.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Patrick dk

Hallo allemaal ,

Als je googled op aquarium koelen , kom je ook prof. oplossingen tegen , het nadeel daarvan is dat je toch wel in de buurt komt de 300 euro .

Maar ik kwam ook deze site tegen , kennelijk een erg handige man die duidelijk ook een aquarium heeft , misschien ook wel salamanderhouder ?? Hij beschrijft div. manieren om het water te koelen , ook de manier die Jeroen bedacht had  nl die met koelbox.

Ik weet niet of de link hier wel eens geplaatst is , maar ik was hem iig nog niet tegengekomen.  grt Patrick     http://home.zonnet.nl/rsetteur/waterkoelen/waterkoelen_linken.htm
C orientalis

A34

Tjonge.. Het koelen van Aquariums is wel het een en ander op te vinden. Maar het koelen van landbakken is een heel ander verhaal. Wie een koelmat kan ontwikkelen is binnen. :)

sannie

Citaat van: Patrick dk op maart 03, 2011, 05:35:33 PM
Hallo allemaal ,

Als je googled op aquarium koelen , kom je ook prof. oplossingen tegen , het nadeel daarvan is dat je toch wel in de buurt komt de 300 euro .

Maar ik kwam ook deze site tegen , kennelijk een erg handige man die duidelijk ook een aquarium heeft , misschien ook wel salamanderhouder ?? Hij beschrijft div. manieren om het water te koelen , ook de manier die Jeroen bedacht had  nl die met koelbox.

Ik weet niet of de link hier wel eens geplaatst is , maar ik was hem iig nog niet tegengekomen.  grt Patrick     http://home.zonnet.nl/rsetteur/waterkoelen/waterkoelen_linken.htm

op deze site had ik dus ook die pc fan gebeuren vandaan die ik op mn kleine bak al had zitten en op mn grote ga plaatsen met meerdere maar kon de link ff niet zo snel vinden meer XD (had m ook is op caudata.org gepost)

bouffonne

Er is wel degelijk een koelings mat in de handel.
Deze worden voornamelijk gebruikt bij honden en katten tijdens de hete zomers.
Prijs ligt rond de 25 euro.
Ik heb er 2 zomers geleden eentje gekocht toen we op vakantie waren.
de mat bleef lekker koel wanneer de honden erop gingen liggen.
Helaas is de mat kwijt gekomen, anders had je het kunnen uitproberen
Maar of ze ook geschikt zijn voor het aquaria gebeuren dat weet ik niet.
Ze zijn nog steeds te koop onder de naam    
Aqua Coolkeeper Koelmat (verkoeling voor de hond)
Hier is de link van de site waar ik de mat destijds had besteld http://www.dierenartikel.nl/aqua-coolkeeper-koelmat-verkoeling-voor-hond-p-5697.html.
Kan niet meer als proberen... toch

Groetjes Silvia

A34

Ik ken het. Je komt die mat telkens tegen wanneer je "koeling mat" zoekt bij google .. Maar ik betwijfel het dat die mat ook in het terrarium goed werkt. Laat staan onder een laagje schors.