Salamandra algira tingitana

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

A34

Dank voor de positieve reacties.
Citeer

bij mij hebben laatst alle zilvervisjes het loodje gelegd. Daar baal ik wel van want ik heb dieren die eigenlijk alleen maar zilvervisjes zouden moeten eten.

Zijn erg leuke diertjes Jeroen. Als de mijn ook zo klein zijn straks, waar ik wel van uit ga, dan haal ik meteen zo'n spinnenbak van 20x30x20 waar ze mooi inkunnen.

Ik ga ze straks ook in een klein aquariumpje stoppen, ook 20,30,20.  Dalijk in het bos wat bosgrond menemen. Ik heb ze gister nog wat tubifex gevoerd. Ik zie nu operal poepjes liggen. :D

StijnH

Leuk dat je ze hebt! Succes ermee!  :)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Bjorn


Steven DC

Mooie diertjes! Succes ermee ;)

Kenny

Mooi, succes ermee..en niet vergeten ze aan te melden voor KS  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Monique

wat een mooie diertjes!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

A34

Citaat van: Kenny op februari 12, 2011, 03:29:05 PM
Mooi, succes ermee..en niet vergeten ze aan te melden voor KS  ;)

Hey Kenny, zal ik doen. Maar ik wil ze eerst even wat groter krijgen. Ik verwacht het niet maar het kan misschien nog altijd mis gaan.

A34

#52
Net fruitvliegjes gehaald. Maar wat een gedoe met die beesten zeg. Zodra ik het dekseltje er af haal zitten ze opeens overal.:D Ik heb maar een gaatje gemaakt door het gaas en afgeplakt met tape. Even nog een andere vraag. Eten deze kleine algira's ook diepvries rode mug van een zakdoekkie? Doodvoer? (Ik was levende mug helemaal vergeten mee te nemen.)

A34

Fruitvlieg word trouwens wel goed gegeten. Alleen het bosgrond gaat er morgen toch uit. Ik kan niet meer zorgeloos goed monitoren.

naeff002

zelf met een laagje van een centimeter niet.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

robkeulers

De meest schone en overzichtelijke manier bij zo'n kleine dieren is het opkweken op keukenrol. Maak de keukenrol vochtig (niet nat) en zorg voor wat schuilplaatsen door wat stukjes kurk of iets dergelijks neer te leggen.

Het is niet fraai, maar op deze manier kun je je dieren wel op een prima manier houden. Je kunt goed volgen hoeveel ze eten en de ontlasting monitoren.  Ik ken zelfs een kweker van vele salamandra-soorten die zijn dieren enkel op keukenrol heeft.


A34

Ik maak me een beetje zorgen om 1 van de 3. Ik heb het dier nog niet zien eten. En de andere 2 zijn ook iets flinker. Hoevaak kan ik het beste het keukenrol vervangen? Ik laat ze het liefst zo lang mogelijk met rust.

robkeulers

Citaat van: naeff002 op februari 08, 2011, 02:03:54 PM
Ik ben ook benieuwd wordt wel veel uitgesteld. Door dit soort dingen haal ik ze ook liever op.

HOe is het met jouw Hamm-bestelling afgelopen eigenlijk? hield hij woord, of was het toch een oplichter?

Sergé Bogaerts

Keukenrol minimaal 1 maal per week verversen; afhankelijk van hoeveel je voert, en stress zou ik me weinig zorgen om maken. Het zijn wel echt jonge beesten die volgens mij echt pas geboren zijn. Als je je echt zorgen maakt om die ene dan zet je die apart, of beter nog allemaal. Drie krekeldoosjes zijn ook perfect voorlopig tot ze goed eten en je ze allemaal vertrouwd.
Vraag aan de kweker wat ze bij hem aten; als ze gewend zijn aan snelle prooidieren (vliegjes, krekels) dan moet je dat voeren (en goed bekalken want S. algira is erg gevoelig voor rachitis!!), maar probeer ze ook te voeren met kleine regenwormen die je nu al prima kunt vangen.

 

A34

#59
Serge Bedankt voor je toelichting. Bij de kweker aten ze krekels, Dan moet fruitvlieg verlopig ook goed zijn.
Ik volg je tip op met de krekelbakjes. Ik bestel straks wat nieuwe calsium poeder + wormen en krekels. Het spul wat ik nou heb wordt niet graag gegeten door mijn andere salamanders(Repvit-plus , witgroen poeder).