Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Ratten en salamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steven DC

Laatste weken vond ik in en op m'n buitenterra vreemde stoelgang. Worstjes die rood waren van kleur wat me deed denken aan stoelgang van een vogel die rode bessen ofzo heeft gegeten. Ook aan onze achterdeur vond ik dit, en van de week lagen er resten van iets met een harig velletje. Ik kon het echt van geen kant thuisbrengen tot ik eergisteren plots een rat in ons afvoerputje zag springen. Het is winter, m'n salamanders zitten verscholen maar vrees dat er een rat in m'n buitenterra is geweest en zelfs al vóór de vriesperiode... Salamanders en ratten lijken me beslist niet goed samen te gaan  :-\ Heeft iemand dit al voorgehad en wat was het resultaat daarvan aub?

alibombali

#1
Volgens mij heeft voorzitter Willem ook zoiets meegemaakt.... :( :-X :'(
Zelf heb ik en bv Do, last gehad van muizen (zijn in principe kleine ratten)

Steven DC

Citaat van: Alex Kenter op december 06, 2010, 10:52:23 AM
Volgens mij heeft voorzitter Willem ook zoiets meegemaakt.... :( :-X :'(
Zelf heb ik en bv Do, last gehad van muizen (zijn in principe kleine ratten)

Met wat als resultaat Alex? Alles opgevreten??

Steven DC

En dan nog de vraag: Wat kan hier tegen doen??

DannyS

Willem heeft dit inderdaad ook gehad, met desastreuze gevolgen.
Ik zou uitzoeken hoe ze er in zijn gekomen en dat afsluiten, want het is vragen om dode salamanders.

Steven DC

Is er een mooie manier om dit op te lossen? Zo'n stalen frame lijkt me niet echt een streling voor het oog.. Als het moet doe ik het wel, maar andere ideeen zijn uiteraard welkom!

alibombali

#6
Zoals ik al zei: muizen ik had twee jaar last van muizen in mijn buitenverblijf (waarschijnlijk 200/400 vitatussen opgepeuzeld)
Maar sinds mijn nieuwe gemetselde buitenterrariums heb ik deksels met gaas van 4,5x4,5 mm, en heb ik nooit meer last gehad...

robkeulers

4,5 x 4,5 cm, daar past een muis toch doorheen, of niet Alex?

André

Ik denk dat alex 4,5mm x 4,5mm bedoeld, anders kan er ook een rat door heen.

alibombali

Citaat van: Rob Keulers op december 06, 2010, 01:11:05 PM
4,5 x 4,5 cm, daar past een muis toch doorheen, of niet Alex?

Ooit heb ik 'ns een boer met een hooivork achter mij aan gehad...nou toen kon ik zelfs door 4,5 x 4,5 cm heen....

Steven DC

Aaarg mag er niet aan denken! En het maakt het nog lastiger dat ik enkel kan wachten tot na de winter om te zien of ze nog leven... Maar ik vrees ervoor. Al goed dat ik het koppel apart heb in een aquarium

naeff002

ik zou een vangkooi plaatsen tegen de rand het buitenverblijf.

Maar je zult toch echt het verblijf dicht moet maken, is die helemaal van boven open. Zo kunnen er ook allerlei vogels in vliegen natuurlijk.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus