Necturus maculosus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alphamale

Dachtt ik al. Met blauwtongskinken kon geen enkele  dierenzaak vertellen  wat voor  ondersoorten ze hadden. Ze probeerden me zelf wijs te maken dat ze aan t uiterlijk konden zien, wat t geslacht zou zijn. Pure onzin. Zo heb ik echter wel n hoop mooie dieren goedkoop aan kunnen schaffen. ;)

Gege

Citaat van: Niels D op oktober 30, 2010, 11:58:15 AM
Wisten ze te vertellen of dat t Nettingi was of de gewone intermedia? Kom je Nettingi überhaupt tegen in de handel?

Dat heb ik niet gevraagd, wat ik wel te horen kreeg was dat ze 80 cm groot konden worden, maar zelf weet ik niet wat de gemiddelde lengte is voor beide. Ik denk dat de kans groot is dat het de normale intermedia betreft.

alphamale

Als dat werkelijk zou kloppen (blijft een dierenzaak) dan zou het volgens mij Nettingi moeten zijn, omdat deze een dergelijk formaat kan bereiken. Heerlijk toch, zo'n gigantisch beest. Ik ga echter eerst nog maar wat ervaring opdoen met mijn axo's, daar ik nog steeds een beginnend salamanderhouder ben.  ;)

Kenny

Citaat van: Niels D op oktober 31, 2010, 02:37:42 PM
Als dat werkelijk zou kloppen (blijft een dierenzaak) dan zou het volgens mij Nettingi moeten zijn, omdat deze een dergelijk formaat kan bereiken. Heerlijk toch, zo'n gigantisch beest. Ik ga echter eerst nog maar wat ervaring opdoen met mijn axo's, daar ik nog steeds een beginnend salamanderhouder ben.  ;)

Zowel intermedia als nettingi halen nauwelijks de 40 en 45 hoor, het is enkel de netingi die in een bepaald dal in mexico voorkomt die rond de 65 haalt (S.i.texana werd die ook wel eens genoemd). Waarschijnlijk bestaan er nog meer soorten maar daar zijn ze nog onderzoek naar aan het verrichten.

Wil je echt lengte dan moet je voor Siren lacertina gaan  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

Bedankt Kenny. Nettingi gewist op mijn lijst en er Lacertina opgezet. Zijn er overigens forumleden die een Siren sp. hebben?

Kenny

Verenigingsleden in ieder geval wel, eentje bezoekt ook wel eens het forum maar is vooral een lezerd  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

Goed om te weten, mocht ik er ooit één of meerdere in handen krijgen.

Roel

Van de week bij het landdag samenkomst adres geweest(Oliemeulen).
Vol trots werd me daar een volwassen dier aangewezen als nieuwste aanwinst.
Dieet: volwassen muizen
Weet overigens niet exact om welke soort het ging maar of het dieet ook klopt?

alphamale

Ik had bij de Oliemeulen de aalsalamander gezien. Is dat dan de Siren Lacertina?