chitride in de hobby, hoopgevende signalen?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.


Steven DC

Erg hoopgevend, als de prijs schappelijk blijft. Is er verder al bekend wanneer dit op de markt komt en wat de kostprijs per behandeld dier zal zijn?

robkeulers

Naar mijn weten is dit spul al jaren in de handel via de dierenarts. Geen idee wat de daadwerkelijke kosten zijn, maar ik denk dat het zo concreet ook nog niet is. Laten we maar eens wachten totdat er wat meer ervaringen met dit spul zijn.

Monique

Ja klopt het is verkrijgbaar via de dierenarts. Ik heb een kat met ringworm gehad in het verleden. (wordt nog lichtelijk nerveus als ik eraan terugdenk want de schimmel gaat in keratine zitten wat in haren zit en dat hebben katten nogal ;D) Maar o.a. de wassingen met itraconazol hielpen heel goed. maar dat was destijds niet het enige middel ze moesten hebben, ook griseofulvine en een complete ontsmetting van de omgeving.  Als ik zo het artikel lees gaan ze er van uit dat ook bij sallies de huid aangetast wordt. Dat zou wel verklaren waarom in zo'n relatieve korte behandelingsperiode de schimmel niet meer terug te vinden is vooral omdat ze telkens vervellen (en geen haren of nagels hebben) want normaal gesproken duurt een anti schimmelbehandeling best wel lang. Maar goed, wat doen ze dan met de omgeving waar het dier inzit? Hoe resistent zijn de sporen? Wordt dat ook behandeld met itraconazol? Of heb ik daar dan over heen gelezen?
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu