Triturus dobrogicus larf/morph

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patrick dk

Wow, das een deftig mannetje geworden , veel (kweek) succes ermee Stijn.  ;)
C orientalis

StijnH

Het mannetje was druk in de weer met de vrouwtjes afgelopen 2 weken, vandaag is de leg begonnen en hopelijk zijn de eitjes ook bevrucht. Het was de 2e soort die ik heb aangeschaft helaas wat pech gehad met de mannetjes, dus hopelijk kan ik nu toch wat dobro's grootbrengen  ;D



Kheb niet al te veel planten, had er wel genoeg maar na de donkere periode een keer netje door je bak en het waterpest viel uit elkaar, niet zo verwonderlijk want heb in de schuur nog geen licht boven mijn bakken. Maar de oplossing wat plastic zakjes in slierten knippen en onder een steen leggen werkt blijkbaar (zie foto) heb het laatst gelezen hier op het forum en dan bespaar je je planten. Nadeel het ziet er niet mooi uit maar het is toch ff voor een paar weken zodat ze even volgelegd kunnen worden.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

StijnH

Vandaag haalde ik de 'plastic slierten' eruit, en zag dat de eitjes een beetje groenig zijn. Dat zal wel niet veel goeds betekenen of wel?
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

StijnH

Citaat van: StijnH op februari 16, 2011, 04:30:17 PM
Vandaag haalde ik de 'plastic slierten' eruit, en zag dat de eitjes een beetje groenig zijn. Dat zal wel niet veel goeds betekenen of wel?

Blijkt dat ze bevrucht zijn, vandaag de 2e lading uit de ouderbak gehaald. Wou eerst even checken of deze eitjes bevrucht waren en dat blijkt zo. De groene kleur komt denk ik door de plastic sliertjes ook al zijn die doorzichtig misschien geven ze met licht erop een andere kleur aan de larfjes (in het ei). Zal niet lang duren voor ze uit het ei komen.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus