Aquatiele tijgers na de metamorfose

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patrick dk

He Niels en Kimmy,


Goed en leuk om te horen , ik heb er het volste vertrouwen in , dat het bij jullie helemaal goed gaat komen.
grtz Patrick  ;)
C orientalis

alphamale

Bedankt voor het vertrouwen Patrick en Hugo, als ik er ooit nakweek van heb, dan is het mede dankzij jouw tips en ervaring. Hoe is het overigens met je maculatumpjes?

A34

#17
Waarschuwing :  Tijgers zomaar in een aquatiele bak stoppen is geen goed plan. Zojuist vond ik het mannetje dood in de bak. De inhoud van de bak was gevuld met 20 cm water met waterpest en wat takken waar ze in konden hangen, wat de dieren de eerste dagen ook deden. De dieren waren binnen 3 a 4 dagen aquatiel en zochten constant de diepte op. Maar het mannetje begon gister weer actief met sputtelen langs de kanten. Ik dacht dat dit wel weer over zou gaan omdat dit in het begin uiteraard ook het geval was. Dit is het dier dus fataal geworden. Ik raad dus aan om toch ook voor een stuk land te kiezen of geen diep water !! Ik baal nu als een stekker maar ik wil deze '' naarste '' ervaring wat ik nu uit mijn hobbie ondervind, bij deze even delen.

Hier nog even een foto waar het nog goed leek te gaan ..

alphamale

Dat is slecht nieuws. Helaas kan deze hobby zelden zonder nare ervaringen. Bedankt voor het delen.

Monique

Wat balen zeg Jeroen....dat is schrikken!
Bij mij klimmen ze af en toe wel op de dakpan maar die zitten al langer aquatiel.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Harry

Dat is zeker balen. Ik heb het ook andersom meegemaakt, Van langdurig aquatiel naar het land ging het ook fout. Overigens willen tijgers pas van kand naar water als het heel erg koud is.Dus dit was niet echt het juiste moment je dieren proberen aquatiel te krijgen.

Bij alex lukte dat wel met een paar diabolie, maar die dieren zitten buiten en kunnen ook weer zo het land op.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan