Triturus karelinii larven (centraal-noord turkije)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Ik heb dit jaar gewkeekt met dit soort.
Het zijn bijzonder mooie dieren, de man heeft een enorm puntige kam, op de Ommatotriton stijl af!

Het is mij de laatste twee jaar gebleken dat ze erg moeilijk opkweekbare larven hebben.
Zo heb ik vorig jaar 1 nakweek dier eraan over gehouden en dit jaar, uit meer dan 200 eitjes nu, slechts 7 larven. Ondanks verschillende opkweekmethodes, oude lopende bak, steriele bak, weinig in 1 bak, veel larven in 1 bak, binnen opkweken en in de schuur. Maar goed....

Des te blijer ben ik dat ik er nog 7 heb!
Daarvan is één echter wel een kneusje, maar een erg grappig uitziend kneusje! :D


Deze larven vind ik wel erg mooi getekend, hieronder wat foto's van de fijn gespikkelde beestjes!

"THE STARE"





DannyS


naeff002

hele mooie foto's. Hoop voor je dat deze 7 het zullen redden.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Hugo

De meeste larven gingen meteen in de eerste weken dood, deze larven zijn al dusdanig groot dat ik er geen vrees meer voor heb!  :)

Monique

Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Steven DC

Mooi Hugo! Beter 7 dan niets he... Zo kan je alvast je eigen groep vergroten. Heb je toevallig ook foto's van een man in paarkleed?

Hugo

#6
Hier is ie dan!

naeff002

Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Steven DC


StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

naeff002

Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Steven DC

inderdaad erg mooi! Het lijkt wel de kaukasusvorm die ik destijds heb gehad...

Hugo

Steven,

Ik laat me niet meer uit over T.karelini bijnamen.
Het is allemaal niet officieel en de zuiverheid en oorspongelijke vindplaatsen blijken regelmatig onduidelijk merk ik, in dit soort, in onze vereniging.

Ik noemde ze voorheen wel Kaukasustype, maar voor nu benoem ik liever de vindplek, ook omdat momenteel, naar mijn weten, dit soort onder de loep wordt genomen en er wellicht formele ondersoorten zullen komen te bestaan. Bijnamen wekken verwarring omdat het niet officieel is en soms ongegrond!

Groet,
Hugo


naeff002

vond dat topic ook inderdaad erg verwarrend toen. Je hebt gelijk het zo te doen.

Kan de foto inmiddels zien. Erg mooi dier is het. Mooie kam.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Joey Immers

Erg mooie foto's, en de Larven zien er super gezond uit, staat je weer goed dit jaar!
Hij heeft inderdaad veel van de ommatotriton maat schitterende beesten!
Joey immers.

hypselotriton orientalis