Super luchtpomp

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kirsipu

Verleden week donderdag ontving ik per post mijn nieuwe luchtpomp. Die had ik besteld bij GDKoi.nl
Het is een airpump 4000 die maar liefst 35 liter lucht per minuut produceert. Hij werd geleverd met een rubber
L-aansluitstuk en een 10-verdeelstuk zonder kraantjes. Die heb ik gelijk vervangen door een 12-verdeelstuk
met regelkraantjes. Hij kostte met verzenden erbij 57,50 euro maar ik heb ze ook wel voor 40 euro gezien
Bij G&D Koi hebben ze echter een aanbieding en dan krijg je er 20 meter 4mm luchtslang bij en 10
uitstromers van wel 5 cm. doorsnee. En wat een pomp zeg. Hij maakt het zo veel ( of weinig) geluid als een
veel kleinere broer en gebruikt maar 20 watt. Twee van de 12 kraantjes kon ik helemaal open zetten omdat
daar luchtleidingen van ca 5meter met aan het andere eind nog eens een 3 cq 4 verdeelstuk met kraantjes op zitten. De andere 10 kraantjes staan maar een fractie open omdat anders het water uit de
diverse aquaria wordt geblazen, zoveel kracht zit er achter. Hij drijft nu 16 uitstromers aan in even zoveel
bakken maar ik denk dat hij er ook wel 30 aankan. Hij doet nu het werk van 6 kleinere luchtpompjes waarvan ik een beetje gek werd  :-\ omdat ze tegen elkaar op stonden te zoemen. Rust in de tent.
Dus een ideale pomp voor iemand die veel bakken heeft en dus veel luchtuitstromers gebruikt, zoals ik.
Misschien hebben jullie wat aan deze info.
Greetz Jan

joost.v.wijk

Ik heb een V-Tech (B-merk van Velda) luchtpomp van een tientje, waar iets van 15 bakken mee worden belucht... ;) :P


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

kirsipu

Dat is natuurlijk ook heel mooi, maar kan die er ook 30 of meer aan  ???
Greetz Jan

joost.v.wijk

Een slag zwaarder wel, maar het is ook maar net wat je ervan verwacht. Ik heb een erg rustige uitstroming in m'n bakken, geen golfslagbad!  :P


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis