Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Voorstellen

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jemull

Hier kun je jezelf voorstellen, en even zeggen wat voor soorten je houdt enz.

Ik ben Jeffrey Muller, 19 jaar.

Ik houd al 4 tot 5 jaar salamanders, het begon allemaal met triturus vulgaris uit de vijver naast ons huis vissen.
Deze vulgarissen hebben wij toen in onze vijver gedaan. Alleen toen wist ik nog niet dat dit illegaal is. Dus na een tijdje heb ik in een Aquariumzaak geinformeerd of ze ook aan salamanders konden komen, toen heeft die beste man mij verschillende soorten in een boek laten zien die die kon bestellen.
Toen heb ik me eerste 4 Cynops orientalis besteld.
En zo begon de hobby tot stand te komen.
Na een tijdje heb ik ook een paartje Triturus Dobrogicus aangeschaft,
en een stelletje Ambystiosum Mexicanum (lichte kleur).

Ik heb nu 3 bakken op mijn kamer staan, waaronder 1 Auqarium met tropische vissen.
En in de Garage staat op het moment ook een bak met Triturus Dobrogicus (paartje), want daar ben ik mee aan het kweken.

Groetjes Jeffrey

Coen Deurloo

Leuk initiatief Jeffrey!

Ik ben Coen Deurloo, 23 jaar.

Ik houd momenteel marmoratus, dobrogicus en mexicanum. In de toekomst wil ik eventueel Salamandra algira of nog liever; corsica gaan houden. Ik heb tevens deze site samen met Harry in elkaar gezet en hoop mijn kennis over salamanders en het houden daarvan uit te breiden.

Mijn liefde voor deze dieren is enorm gegroeid sinds ik lid ben geworden van de salamandervereniging! Het werkt heel stimulerend om te weten dat er nog meer mensen zijn met deze prachtige hobby, en ik kan het iedereen aanraden.

jemull

#2
Heey Coen ik kende jou en Harry al van het Salamanderforum. dus alle nuttige info van ons oude forum wordt naar dit forum geplaatst ?. Hoef ik mijn eigen posts niet hier weer neer te zetten als nieuw topic ?

Groetjes

Coen Deurloo

Citaat van: Jeffrey Muller op januari 08, 2007, 10:12:27 PM
Heey Coen ik kende jou en Harry al van het Salamanderforum. dus alle nuttige info van ons oude forum wordt naar dit forum geplaatst ?. Hoef ik mijn eigen posts niet hier weer neer te zetten als nieuw topic ?

Groetjes

Nee je hoeft zelf niets te doen. Wij beslissen over de nuttigheid van vorige forum posts. Mocht je zelf een tekst niet kwijt willen kun je dat het beste zelf opslaan.

jemull

Okeey dan sla ik alleen me eigen dingen op in word ;)

Hugo

Hoi allemaal!
Ik ben Hugo!
Ik ben 27 jaar, woon samen met vrouw en kind :)

Toen ik een jaartje of 13 was had ik een overbuurjongen die in oosterijk salamanders had gevangen en er sindsdien thuis mee kweekte. Dat was de eerste keer dat ik salamanders zag,....Sindsdien onverklaarbaar salamandergek geworden :)

Op dit moment heb ik wat Ribjes, Axolotls, Marmers en Geelbuiksalamanders
Ik hoop aankomend jaar met de meeste soorten te gaan kweken.

In het verleden heb ik al eerder met ribjes, axolotls en taricha's gekweekt!

Groetjes,
Hugo

jemull

Leuk verhaaltje, leuke soorten sallies ook ;)

Joey Immers

hoi ik ben joey 15 jaar  :D
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Spider

Hallo allemaal,  ;D

Ik had belooft om me nog even voor te stellen en belofte maakt schuld,  ;D dus bij deze:

Ik ben Annette, 38 jaar oud, gehuwd met 2 kinderen (1 bio van bijna 10 en 1 adoptie van bijna 4) en woonachtig in het land van Maas en Waal in de buurt van Nijmegen.

Hiervoor heb ik meer dan 14 jaar tropische zoetwatervissen gehad en was toe aan iets anders.
Na goed vooronderzoek, op internet en niet op zijn laatst op het forum, ben in uitgekomen op salamanders en wel cynopsen om mee te beginnen. Ik heb van Harry 6 mooie salamanders over kunnen nemen, die het op dit moment heel erg naar hun zin hebben in de grote bak. Ze hebben echt allemaal een ander karakter en ze zijn erg leuk om naar te kijken. De een is nieuwsgierig, de ander is erg brutaal, er is er een die wat meer op zichzelf is, we hebben er een die erg rustig is en we hebben er twee die erg actief zijn.
Mijn bedoeling is om ook met ze te gaan kweken volgend jaar.  :P Als het zover is, mag ik terugvallen op de kennis van Harry. Als alles goed verloopt dan ga ik pas kijken naar eventuele uitbreiding met andere soorten salamanders. 8)

Helaas kan ik op dit moment nog geen foto's laten zien. Ik ben namelijk nog wat aan het vechten met de digitale camera, de reflectie's op de bak en een spoorloos usb-kabeltje  :'((ik heb al aan de jongste gevraagd waar ze deze verstopt heeft, maar die gaf niet echt een zinnig antwoord). Maar ja oefening baart kunst en zodra ik ook het kabeltje te voorschijn heb weten te toveren, dan zal ik ook eens gaan pronken met mijn mooie schatjes. :-*

Groetjes van Annette
P.S. Ik heb absoluut geen spijt van mijn keuze om te beginnen met salamanders. De salamanders bevallen me veel beter en passen veel beter bij ons gezin dan de vissen gedaan hebben. Voor de vissen had ik uiteraard al een goed tehuis gevonden in een grote gezelschapsbak bij een echte liefhebber, dus daar hoefde ik me gelukkig ook geen zorgen over te maken.  ;)

keliam

Hallo,

Ik ben Saskia van de Hoef ,37 jaar. Ik ben getrouwd met Eddie en heb 1 zoontje van 5 jaar. Met z'n allen wonen we in Doetinchem (achter Arnhem) Wij houden voornamelijk axo's waarmee we op termijn hopen te kunnen gaan kweken. Ook heb ik nog 4 krokodil salamanders ( ik blijf stoeien met die latijnse naam). Behalve salamders hebben we nog twee honden en heeft mijn zoontje nog een aquarium met vissen. Ik was vroeger een kind wat altijd bij de sloot te vinden was en kikkerdril mee naar huis nam. Door familie in duitsland ben ik geintresseerd geraakt in axolotl's. Daar was in de normale handel niet aan te komen. Toen ik eenmaal op de beurs in Nijmegen was heb ik er meteen 9 gekocht. Dit is nu gegroeid tot 21 ;D. We zoeken alleen nog zwarte axo's. In november is er beurs in Nijmegen dus wie weet.

Groeten,

Saskia