omarmen en niet los laten.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

[moderator-speel]
Dit lijkt me een prachtig iets wat prima via de PM kan worden afgehandeld door de moderators. Mocht daar iets opvallends uitkomen horen we dat vast wel.
Laten we het weer gezellig hebben over de amplexus van P. waltl.
[/moderator-speel]

Wat mij verbaast is dat het alsnog amplexus heet.. aangezien het een heel andere handeling is.
Mijn idee van amplexus is: mannetje op de rug van het vrouwtje en stevig vasthouden.
Ik begrijp dat dit meer is: Mannetje onder en de voorpoten in elkaar haken.
In mijn ogen is dat geen 'omarming'.

robkeulers

"moderator-speler", ik geef je gelijk in het feit dat we zsm. weer terug moeten naar de inhoud van deze post, hij was inhoudelijk best interessant.

Echter, als mensen zich onheus bejegend voelen door meerdere mensen op het forum, vind ik het belangrijk dat dat besproken moet kunnen worden.
Op het moment dat we als moderators een melding krijgen van een lid dat een bericht niet in de haak zou zijn moet je altijd een afweging maken of er wel of niet actie ondernomen moet worden. Zeker in dit geval, waarin het om discriminatie/sexisme zou gaan vind ik het erg belangrijk om van andere leden te horen hoe zij er over denken.

Ondanks dat het inbreuk doet aan de inhoud van dit topic wil ik de discussie dus niet afkappen. Mochten er meer mensen zijn die Miriam's gevoel delen, dan zou ik dat buitengewoon graag horen. Je kunt dat doen via het forum, via PB of via email.

Even terug naar het onderwerp van dit bericht.
Voor mij is dit gewoon een amplexus, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij het dan zou noemen?


joost.v.wijk

De amplexus is de paargreep van amfibieƫn
( http://nl.wikipedia.org/wiki/Amplexus ) Geen omarmen dus...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Ik vind wat Danny zegt eigenlijk wel juist. We gebruiken het woord amplexus (amplecti : omarmen, omhelzen ) ietswat onterecht aangezien dit niet om een omhelzing gaat...

Pleurodeles

ben even in de war.
gaat het nu om paring of meer worstelen??

Steven DC

Het gaat inderdaad om een paring. De man klemt de vrouw vast met z'n armen en draagt haar op z'n rug.