Niet nieuw, toch nog even voorstellen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alathariel

Ik zit hier al sinds september 2009, maar had dit forumonderdeel blijkbaar helemaal over het hoofd gezien! :o  Dus nu nog maar even verlaat voorstellen dan, wel zo leuk ;) .

Ik ben Ellen, ben 22 jaar (nog eventjes, ben jarig in april), en ik woon samen met mijn vriend in Nieuw-Lekkerland (in de buurt van Dordrecht en Rotterdam). Ik studeer Bos- en Natuurbeheer in Houten, ben derdejaars. Na mijn afstuderen hoop ik een baan te kunnen krijgen als boswachter.
Mijn hobby's zijn paardrijden, duiken, scouting, fotografie (ik heb ook Fotografie gestudeerd, maar als beroep leek het me toch een stuk minder dan als hobby), dieren, natuur en muziek luisteren en films kijken.

In de zomer van 2008 heb ik een axolotl gekocht, hij/zij heet Sam. Ik zat eerst op een reptielenforum waar ik al mijn vragen stelde in het amfibieƫn gedeelte, maar na een tijdje gaf iemand daar een link naar dit forum en ben ik hierheen gekomen. Hier bleek een stuk meer kennis te zitten, wat ook wel logisch is, aangezien reptielen en amfibieƫn iets heel anders zijn. Ik bleek ook vanalles fout/minder goed te doen, maar heb inmiddels al een hoop verbeterd en ben daar ook nog steeds mee bezig :) . Ik ben dan ook erg blij met alle hulp en tips en antwoorden hier. Sinds een week heb ik ook een legsel eitjes in huis, ik denk dat het er een stuk of 50/60 zijn, en ik ben heel benieuwd of ik ze levend kan houden en groot kan krijgen.
Verder heb ik qua huisdieren al jaren ratten, dat zijn ook wel mijn favoriete huisdieren denk ik, ideaal in alle opzichten. Momenteel heb ik er 8. Ik ben ook actief op allerlei rattenfora en heb er inmiddels ook wel aardig wat kennis over :) .

Axolotls vind ik in elk geval geweldig, wie weet komt/komen er ooit ook nog wel andere salamanders, maar eerst maar eens meer kennis. En een groter huis :D . Het is nu goed vol met een grote rattenkooi, een aquarium en een bakje met larven en eitjes ;D .

Marielle

Ellen, ik kan je de hand schudden. Ik doe ook bos en natuurbeheer, zit momenteel in mijn laatste jaar :D

Alathariel

Oh kijk eens aan :) . Op welk niveau, MBO, HBO of WO? En waar? Ik heb het zelf meteen na de HAVO als HBO studie gedaan, bij Hogeschool Larenstein, bleef zitten in het 2e jaar en ben er toen mee gestopt, vond er eigenlijk niks meer aan.
Daarna 2 jaar MBO Fotografie gestudeerd, ook mee gestopt, en nu dus weer Bos- en Natuurbeheer, en ook MBO, op het Wellantcollege. Bevalt me 100x beter dan HBO :) . Bijna alleen maar praktijk, lekker de hele dag buiten zijn en vies worden. Past veel beter bij me dan de hele dag hoorcolleges volgen en achter de computer zitten om plannen en verslagen en rapporten te schrijven.

Marielle

AOC in Meppel, MBO. Alleen zou ik niemand die school aanraden, stelletje *piep*! Heb 4 maand moeten wachten tot ik wist wie mijn stagebegeleider was. Gelukkig ben ik niet veel op school, heb hiervoor dierverzorging gedaan dus veel vrijstellingen. Hoef maar 1 dag in de week naar school. Daarnaast 3 dagen stagelopen bij staatsbosbeheer en ben elke vrijdag vrij. Hou me nu vooral bezig met inrichtingsplannen voor een nat weidevogellandschap dat we in mei van dit jaar hopen te realiseren. Lekker buiten bezig, veel praktijk en weinig school :D

joost.v.wijk

Daar heb ik ook gezeten. Leuke tijd gehad, maar weinig van opgestoken. Leerlingen konden leraren vaak meer vertellen, dan andersom...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

wat grappig zeg, ik heb ook MBO Groen, Natuur- en landschapsbeheer gedaan. Dat kan toch geen toeval meer zijn??? Ik zat op het AOC Roermond, maar ik heb dezelfde ervaringen als jullie.
Daarna SPH en tegenwoordig ben ik werkzaam als casemanager jongeren bij een Sociale Werkplaats.

Wat doe jij eigenlijk tegenwoordig Joost?

joost.v.wijk

Ik heb de opleiding 'Dierverzorging' gedaan (incl. paardenhouderij en paraveterinaire ondersteuning). Daarvoor was ik al werkzaam in een dierenspeciaalzaak, en dat heb ik verder gedaan bij verschillende zaken (ook tuincentra: dieren- en vijverafdeling).
Op dit moment ben ik werkloos, helaas. M'n baas en ik lagen elkaar niet zo, en na veel 'zoeken' probeerde hij mij er dus uit te krijgen (na een vast contract van 3 jaar)...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

Dat zit ook een beetje in mijn richting qua opleiding, ik ben afgestudeerd als Landschaps Architect.
Groene jongens en meisjes hierzo  ;D  mooi mooi!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

robkeulers

Ow sorry Joost! dat wist ik niet, hoop dat ik niks opgerakeld heb?

Hoeveel mensen zouden in NL het aoc hebben gevolgd? binnen de salamandervereniging is dat aantal royaal bovengemiddeld als je het mij vraagt!


joost.v.wijk

Citaat van: Rob Keulers op februari 26, 2010, 06:47:35 PM
Ow sorry Joost! dat wist ik niet, hoop dat ik niks opgerakeld heb?


Haha, nee hoor. Heb nu wel veel tijd voor het gezin, en de beesten. Financieel wordt het elke maand wel iets lastiger. Hopen op snel wat nieuws dus...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Marielle

Tja, AOC.... De sfeer is er super, heb er veel vrienden aan over gehouden. Maar het onderwijs is echt bagger....

Jari B

Eind augustus ga ik beginnen met de MBO opleiding eco en wildlife op het helicon in Velp.
Dat ligt trouwens naast Hogeschool Larenstein.

Alathariel

Haha, wel allemaal leuk dezelfde sector ja :D .

@ Marielle: heerlijk ja, al die vrijstellingen ;D . Omdat ik de opleiding als HBO heb gedaan en mijn propedeuse heb gehaald voor ik ermee stopte, heb ik ook heel veel vrijstellingen. Ik moet 2 dagen per week naar school en loop het hele schooljaar 2 dagen per week stage bij de boswachter/jachtopzichter op een landgoed bij Beesd. Echt superleuk. Heb er ook net een blokstage van 10 weken achter de rug, was echt geweldig :) . Wellantcollege is ook niet geweldig qua onderwijs, vind vooral de communicatie slecht. Maarja, op welke (hoge)school is dat tegenwoordig niet zo...

Coen Deurloo

Vroeger toen ik nog jong was (;)) wilde ik altijd boswachter worden, of bioloog, want Midas Dekkers had ik altijd erg hoog zitten en was een groot voorbeeld voor mij...nog steeds trouwens. Uiteindelijk wilde ik toch wat met mijn creativiteit doen, en nu ben ik multimedia ontwerper....nu zie ik de kleur groen dus voornamelijk in Photoshop ;)