recente uitval van de site. (ter info)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robkeulers

Zoals jullie waarschijnlijk gemerkt hebben heeft de site er de laatste dagen regelmatig uit gelegen. Dit ging buitn onszelf om. One.com, de plek waar onze website gehost staat heeft wat problemen, maar ze beloven beterschap.
Onderstaande tekst werd ons gemaild:

- - - - - - - - - - - - -
Operationele informatie - One.com

De afgelopen weken hebben wij helaas veel instabiliteit gehad op ons netwerk, met als uitschieter de dagen rondom zondag 31 januari, toen veel klanten gedurende korte periodes geen toegang hadden tot hun website en e-mail.

Wij vinden het belangrijk om te benadrukken dat er geen e-mails of gegevens verloren zijn gegaan als gevolg van deze problemen.

Tot voor kort gebruikte One.com alleen HP als leverancier voor haar servers, maar in de zomer van 2009 zijn wij een overeenkomst aangegaan met IBM betreffende de levering van zogenoemde blade servers. Wij hebben onlangs een aantal van deze nieuwe servers in gebruik genomen.

Dit type server heeft helaas problemen veroorzaakt voor onze service. Voor een groot deel van onze klanten heeft dit geresulteerd in periodieke downtime van hun websites. Daarnaast hebben veel klanten hun e-mail niet kunnen ontvangen zonder merkbare vertraging.

Momenteel werken technici van IBM nauw samen met onze eigen technici om deze problemen op te lossen.

De gedetailleerde technische uitleg is dat er een probleem is ontstaan met de door IBM geleverde switch-module waarin de blade server is geplaatst. Het is een spik splinternieuwe switch van Blade Network Technologies. Af en toe wordt een zeer zware netwerk ruis geregistreerd vanuit de switch behuizing. De ruis verstoort de service en verspreidt dit zo nu en dan over grote delen van ons netwerk, waardoor het gehele netwerk ontoegankelijk wordt.

Om dit definitief op te lossen, gaan wij alle hardware vervangen waar zich ook maar enige instabiliteit heeft voorgedaan. Wij verwachten aan het einde van de week het overgrote deel van de hardware vervangen te hebben.

Onze welgemeende excuses voor enig ongemak dat u heeft ervaren. Wij hopen op uw begrip, terwijl wij al het mogelijke doen om de stabiliteit op onze servers te herstellen.

Met vriendelijke groet,
One.com

joost.v.wijk

ik had mijn computer al bijna een mokerslag gegeven!  :D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

elleke

heb het ook gehad, maar van gisteren is het veel beter.

Coen Deurloo

Het valt mij ook op dat de site soms wat traag reageert, hebben jullie daar ook last van?

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

StijnH

Citaat van: Coen Deurloo op februari 04, 2010, 12:55:45 PM
Het valt mij ook op dat de site soms wat traag reageert, hebben jullie daar ook last van?

Ja klopt, vooral savonds. wist niet goed waar het aan lag, denk toch aan de site.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Marielle

Vooral met het laden van de homepage. Voor de rest heb ik niet heel veel problemen gemerkt.

Roel

Heb er tegenwoordig niet zoveel last van omdat ik van de baas niet meer mag internetten. Alles hebben ze eraf gehaald(balen maar wel begrijpelijk).
Dus vanaf januari maar via thuis op het forum, helaas veel minder tijd dus hiervoor.