EITJES

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Sinds enkele dagen heb ik mijn Triturus dobrogicus trio vanuit de schuur (6 graden) verhuist naar de slaapkamer(16 graden)!

Ik heb plastic strips dit jaar voor het eerst gemaakt en bij de T. dobrogicus in de bak gedaan!

EN......... VANMORGEN EEN AQUARIUM VOL MET EIEREN!!! STRIPS WORDEN VOLGELEGD! HIHAAA!! ;D

Het seizoen is begonnen! :D
Voel je vrij me te feliciteren  :P want het voelt als een feestje!! :D  ;D

Monique

Gefeliciteerd!!! Nu wachten op prachtige larfjes ;D
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

robkeulers

Jij moet toch wel een heel vruchtbare slaapkamer hebben, binnen no time 2 kids, en nu ook salamandereitjes op commando. Wat zit er daar bij jou in de lucht?

mooi man!


Steven DC

Zooo dat is goed! Mooi dat ze op de plastic leggen! Welke plastic heb je gebruikt om strips te maken?

@Rob: Het zal zijn zoals ze zeggen hé: Zien eten, doet eten  :D

Kenny

Haha das snel man! zet nu maar snel je arntzeni op die plek  ;) Geluk dat Saar toezei anders stonden ze nog in de schuur  ;D :P
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

StijnH

Gefeliciteerd Hugo ;D ik hoop dat het bij mij over een poosje ook raak is! Ze hebben een goeie tijd heel koud gezeten en nu wachten totdat het weer wat warmer word. ze zien er goed uit en beginnen weer te jagen naar voedsel, en de kam van de man begint weer te groeien.  :)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

joost.v.wijk

succes Hugo. Bij mij is er van de eerste lading (200 eitjes) niks over gebleven. Misschien dat ik met de tweede groep meer geluk heb.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Hugo

De plastic strips zijn gemaakt van boterhamzakjes in slierten geknipt!
Joost, het is vaak slecht gesteld met eitjes en larven, wanneer het het eerste legsel is van je dieren!
Als ik het goed heb had jij 1 jarige dieren.
Min dieren zitten in het derde levensjaar, dus ik verwacht dat de eieren van betere kwaliteit zijn, maar ik zal het even moeten afwachten! :)

kirsipu

Vreemd, ik had op 31 december/ 1 januari al eitjes van de dobro's, zonder er iets aan het water etc. te
veranderen. Ik kreeg toen helemaal geen reacties. Blijkbaar was dat toen niet zo bijzonder.
Maar in ieder geval gefeliciteerd. Bij mij zijn er nog steeds 7 larven gezond en wel.
Greetz Jan

joost.v.wijk

ik had volw. dieren van Alex. Geen idee hoe oud ze zijn. Je kan best eens gelijk hebben.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis