genetische afwijking...?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk

uitval bij larven heb je altijd. Maar 75% is erg veel. Nou kan dit ook deels aan mij liggen. Van M. Stenssen heb ik een keer gehoord dat ze veel zonlicht nodig zouden hebben. En hoe zit dit dan bij Alex z'n 5-25% uitval? Dit zijn mooie berichten natuurlijk. Maar dan zou de 50% uitval middels genetische afwijking niet kloppen


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alibombali

Ja het zonlicht verhaal van Mark is bekent, maar Mark had een andere Triturus Dobrogicus ondersoort (heb ik ook gehad) Het probleem met die dieren was kromme ruggen in combinatie met te weinig zonlicht..

Sergé Bogaerts

Even terug naar Jan Kerseboom; voor Lissotriton soorten is er geen wetenschappelijke publicatie die dat onderbouwd. Dus die conclusie die je trekt kan ook aan heel andere oorzaken liggen die een andere oorzaak hebben.

Een van de zaken die sterk onderbelicht blijven is bijvoorbeeld voeding en daarmee gepaard gaande gebreken. Bij gebrek van bepaalde mineralen kan het vrouwtje ook geen goede eieren produceren. Kalkgebrek zie je bij te eenzijdig gevoerde dieren (rode muggen larven en tubifex en gekweekte voedseldieren bevatten weinig kalk), maar wordt bij aquatiel levende salamanders weinig opgemerkt omdat het lichaam al gedragen wordt door het water.