Dik wijfje

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk

het lijkt er sterk op dat, dit wat gaat worden. Succes, ik hoop voor je dat het gaat lukken!!! :) :) :)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Het gewone staartwapperen gebeurt bij regelmaat, maar dat staartwapperen naar de vrouw heb ik zelf nooit waargenomen. De vrouw is inderdaad mooi dik, hopelijk is dit dan ook eierdracht! Toont de vrouw ook enige interesse in de man?

Tigra

bedankt, nu ben ik nog enthousiaster.

Steven, nu ik er bij stil sta , het is allemaal nogal éénzijdig.  Het vrouwtje gaat vaak op de loop van dat staartwapperen.  Ze kunnen ook lange tijd naast of 'rond' elkaar zitten.  Het zit wel snor.
Maar ik zie geen speciaal paargedrag bij het vrouwtje, uitgezonderd dat het haar behaagt.

joost.v.wijk

dat hebben vrouwtjes ook niet. Ze worden net zo lang 'lastiggevallen' totdat ze op de avances van het mannetje ingaan


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Hey Marble, Zou het niet mogelijk zijn om een webcam op de bak te zetten? Nou wil ik niet moeilijk doen hoor... ;D ;D ;D ;D

robkeulers

Ik moet mijn voorzichtig cynisme toch bijstellen. Dit heb ik nog nooit gezien bij labiatus, ben erg benieuwd of, en hoe dit verder gaat!

Als je meer filmpjes hebt, graag!

Steven DC

Wat is de stand van zaken Marble??

rene

Hallo Marble

Ik heb 1 keer gekweekt met deze soort in een aquarium dit gebeurde door de man en vrouw gescheiden te houden en in het voorjaar(smelttijd in het gebergte van herkomst) de dieren bij elkaar met water dat ijskoud is je ziet dan meteen aan de dieren dat de vrouw inplaats hier bij jou de man de aandacht gaat zoeken. als de vrouw dat doet zie je de man ook staartwapperen maar dan gaat de vrouw er achteraan niet ervan weg. ik heb van dat nest nog 7 nk dieren over nu volwas ongeveer. nu had ik 3 jaar terug mijn dieren in een buitenterrarium gedaan en hier kweekt dit gewoon zelf zonder dat ik iets doe... maar als de vrouw niet geintreseert is probeer met de tempratuur en de stroming te werken het komt vanzelf goed als de man ook al wil.. ik heb dit gehad toen ik mijn 1e 2 labiatus kreeg ook een koppel dat de man goed actief was maar de vrouw geen aandacht.. dan wil ik je meegeven dat je moet proberen de tempratuur zodanig koel te krijgen dat het bij smeltwater is en een flinke stroming erin mischien dat het dan wat wordt hoop dat het lukt...

Gr. Rene

Steven DC

Citaat van: Rene op oktober 31, 2009, 01:17:06 PM
Hallo Marble

Ik heb 1 keer gekweekt met deze soort in een aquarium dit gebeurde door de man en vrouw gescheiden te houden en in het voorjaar(smelttijd in het gebergte van herkomst) de dieren bij elkaar met water dat ijskoud is je ziet dan meteen aan de dieren dat de vrouw inplaats hier bij jou de man de aandacht gaat zoeken. als de vrouw dat doet zie je de man ook staartwapperen maar dan gaat de vrouw er achteraan niet ervan weg. ik heb van dat nest nog 7 nk dieren over nu volwas ongeveer. nu had ik 3 jaar terug mijn dieren in een buitenterrarium gedaan en hier kweekt dit gewoon zelf zonder dat ik iets doe... maar als de vrouw niet geintreseert is probeer met de tempratuur en de stroming te werken het komt vanzelf goed als de man ook al wil.. ik heb dit gehad toen ik mijn 1e 2 labiatus kreeg ook een koppel dat de man goed actief was maar de vrouw geen aandacht.. dan wil ik je meegeven dat je moet proberen de tempratuur zodanig koel te krijgen dat het bij smeltwater is en een flinke stroming erin mischien dat het dan wat wordt hoop dat het lukt...

Gr. Rene

Rene, heb je daar ooit al iets over geschreven? Ik was van gedacht dat het tot nu toe nog niemand was gelukt om deze soort succesvol te kweken. Zou je hier eens een apart topic over willen openen, en wat meer informatie over geven aub?

Kenny

Citaat van: Steven De Craene op oktober 31, 2009, 03:17:57 PM
Ik was van gedacht dat het tot nu toe nog niemand was gelukt om deze soort succesvol te kweken.

Er zijn al enkele (lees weinig) succesvolle kweekjes geweest naar wat ik gehoord heb...de opkweek zou lastiger zijn...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Tigra

Nog geen eitjes gevonden. Maar voordat een kweek mag gebeuren wil ik werk maken van een regenwatercultuur in een oud aquarium op mijn terras waarin watervlooien en meer kunnen huizen.

Dank u voor de tips.  Ik zit beperkt in ruimte en bvb mijn bak op mijn terras zetten vind ik riskant
gezien de aankomende vorst.  Er bestaan aquariumkoelers maar ik vermoed dat die duur zijn in aankoop en verbruik. Misschien kan ik er ooit één aanschaffen.

Rene, nu bedraagt de stroming een 300 l/h uit een 9/11 buisje dat in't rond slaat tegen de aquariumwand en tussen een stapel platte stenen.

Groeten,
Tom