"costum-made" achterwand bak T. marmoratus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marielle

Heey!!

Zoals ik eerder al in een topic aangaf, ben ik nu begonnen met het verhuizen en het maken van een achterwand voor in de bak voor mijn T. marmoratus. Ik ga ze op het land houden en in het paarseizoen in een aquarium. Vandaar dat dit een landbak gaat worden. Hieronder een fotoverslag.


De bak waar het omgaat. Op de kop kunnen tikken op marktplaats voor 80 euro. Inclusief filter, verlichting, accesoires etc. Bak is 100x40x40.


Bezig met het spuiten van pur. Kwam wat te weinig (inhoud van 1 bus) dus een nieuwe opgehaald en verder gespoten.


Het uiteindelijke resultaat na het spuiten van de pur en het wegsnijden. Het zette niet extreem uit, had verwacht dat het boven de bak uit zou rijzen.


De eerste laag tegellijm zit erop. Morgen haal ik gekleurd zand en komt er nog een laag overheen waar uiteindelijk het zand over wordt gestrooid.


Dit is de stelling waar de andere bakken op komen te staan. Deze ga ik voor de herfstvakantie naar de garage verhuizen.

Okee, even voor ieders veiligheid. Als je stanleymesjes gebruikt, gebruik ze dan voorzichtig. Ga niet zomaar in het wilde weg snijden of laat je kinderen "even proberen". Die dingen zijn echt verrekte scherp, zo heb ik zelf ondervonden. Oftewel, een dikke snee in mijn wijsvinger. Dus, alsjeblieft wees voorzichtig!

Morgen zal ik proberen een update te geven van de vorderingen!

Monique

Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

DannyS

Ik wil zeker nog eens spelen met dat pur... alleen vind ik dat geklier met die epoxy zo'n gezooi..

Rowan Willemsen

Ik had ergens gelezen dat je het ook met verf kunt doen de kleur aanpassen.
Ik heb zelf al eens geprobeerd met gekleurd zand maar vond het resultaat niet naar wens.

Marielle

Citaat van: Danny Stammers op augustus 31, 2009, 09:14:00 PM
Ik wil zeker nog eens spelen met dat pur... alleen vind ik dat geklier met die epoxy zo'n gezooi..

Ja, het is echt leuk om te doen. Als je een beetje fantasie hebt en een beetje creatief bent, dan kun je je volledig uitleven op z'n achterwand :D

Steven DC

Ziet er goed uit! Ben ook eindelijk weer kunnen beginnen aan m'n projectje. Zal eens meteen wat foto's plaatsen

Joey Immers

netjess  :o :o :o

het is leuk spul dat pur

ik ben benieuwd naar het resultaat....

groet, joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Marielle

Zo, net even naar de bouwmarkt geweest. Heb even verf, kwasten en sponzen opgehaald. Heb witte en zwarte verf gekocht om te mengen en zo verschillende tinten grijs te krijgen. Verder bij onze aquariumspeciaalzaak "ardenner stenen" opgehaald, ook in de kleur grijs.

Even een vraagje over die epoxy. Het wordt een landbak dus geen water (alleen in het paarseizoen gaan ze naar een aquarium). Is het dan nodig om de achterwand ook met epoxy in te smeren? Als ik het goed heb begrepen maakt epoxy de achterwand geheel waterdicht, maar dat is in het geval van een landbak dus niet nodig.

Vanavond weer een update van de bak en zijn achterwand.

Joey Immers

nee als je geen water gedeelte hebt is epoxy niet nodig.
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Marielle

Joey, bedankt voor je snelle antwoord. Dat scheelt gelukkig weer wat in de kosten.

Marielle

Een tijdje druk bezig geweest met afbouwen van m'n terrarium voor m'n marmers (hoop ze eind deze week of begin volgende week te krijgen). Hij is eindelijk af, en ik ben er trots op! :D:P


Totaal plaatje


Rechter zijkant:


Linker zijkant:

De bodem bestaat uit potgrond gemengt met forest floor. Daarover een dikke laag mos en bladeren. Verder zitten er halve bloempotten, hout en kurkschors in verwerkt.


petro pees

Dat ziet er dus hééél gelikt uit!!!!!
Petro
Tylototriton Shanjing

naeff002

Dat is ook zeker iets om trots op te zijn, erg mooi geworden ;D
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Steven DC


Joey Immers

ziet netjes uit  ;D
zeer geslaagd het mos stemt mooi af op de kleur achterwand.

10 complimentjes  ;)

groet, joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis