Neurergus kaiserii eitjes !!!!!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alibombali

Helaas zijn ze weer onbevrucht.. :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Ik ben dus haastig op zoek naar een vruchtbaar mannetje!!!!

Sergé Bogaerts

Het kan goed zijn dat het mannetje niet goed genoeg in voortplantingstemming komt of op het verkeerde moment (te vroeg in jouw geval?). Nu nog eitjes is ook erg laat als je dat leest bij andere kwekers in het buitenland.
Ik ga i.g.g. de geslachten apart zetten volgend jaar en in de winter al proberen te kweken, eens proberen of dat helpt. Ik krijg niet eens eitjes overigens, wel vrouwtjes met uitpuilende cloaca's en inmiddels ook een mannetje dat actief heeft gebaltst, maar geen eieren.

alibombali

Vanavond heb ik voor het eerst paringsgedrag gezien..... ??? ???

DannyS

Dat klinkt geweldig! Hopelijk komt er iets moois van. Heb je nog iets speciaal gedaan hiervoor?
Wel wat vreemd voor de tijd van het jaar.. maargoed :D

alibombali

sinds een aantal weken heeft mijn man een behoorlijke cloaca, wat hij in de lentemaanden ontbeerd....woaaa...we zien wel waar 't schip strand...

Roel

Succes ben benieuwd naar het vervolg.

robkeulers

Citaat van: Danny Stammers op november 05, 2009, 11:26:29 PM
Wel wat vreemd voor de tijd van het jaar.. maargoed :D

Da's helemaal niet vreemd!
Kijk eens op de caresheet van salamanderland, daar werden bij de 4 door hen geregistreerde kwekers allen paring waargenomen in de herfst, uitlopend tot in december. De tijd zou dus prima moeten zijn.

Succes ermee Alex, ik hoop dat dit jaar wel lukt.

Jari B

Hopen dat volgend jaar een net zo goed kaiseri jaar word als het shanjing jaar van vorig jaar. ;D

alibombali

uuuhh.. Jari..
In principe is het rendement van dit sjangjing-jaar beter als het vorige... ;)

Jari B

Wist ik niet :D
Hoeveel nakweek is er van dit jaar nog in leven?
En hoeveel waren het er vorig jaar ongeveer?

alibombali

Vorig jaar heb ik heelaas teveel larven gratis weggegeven, waardoor mensen net iets minder hun best hebben gedaan om ze volwassen te krijgen..ik denk dat er van vorig jaar in totaal nog zo'n 60 dieren in leven zijn.
Dit jaar zou een aantal van 120 dieren wel moeten lukken (maar zoals je weet is alle nakweek van dit jaar naar jou en Petro gegaan)

StijnH

Alex, hoeveel mannetjes en vrouwtjes heb je dan?

maar leuk, hopen dat het wat word
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

alibombali

Twee dames en een gozer en een juveniel..