Kweekpoging Tylototriton shanjing 2009

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Als je foto's kan maken (en plaatsen, natuurlijk :p) dan kunnen we kijken of we je kunnen helpen.

petro pees

Zo de laatste eieren zijn uitgekomen,het zijn er bij elkaar toch nog een veertigtal.
Doordat ik gister mijn juvenielen van vorig jaar heb samengevoegt,heb ik toch nog
twee bakjes extra om de uitgekomen larven over te verdelen.
Het blijft een vreemde gewaarwording,vorig jaar om deze tijd was er al een groot gedeelte op het land.
Dit jaar is de eerste grote groep nog zo klein dat het waarschijnlijk nog duurt tot eind volgende maand,
voordat het zover is.
En dan nu pas de laatste eieren uitgekomen.
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

Ik heb een 6 tal bakken bij elkaar gezet op een stellinkje uit de tuin,heb dan wel geen bakken minder maar het lijkt wel zo. ;)
De vensterbank in de slaapkamer is nog geheel bezet,maar een van de huiskamervensterbanken is vrij.De keukenvensterbank heeft nog maar 1 bak inplaats van 4.(met passen en meten wordt de meeste tijd versleten! :D)
Ik heb nu qua grote 4 groepen larven(lees;nesten)Een stel van 4 cm.,van 3.5 cm.,van 2.5 cm. en van 1.5 cm.De grootste groep is die van 1.5 cm.,diegene die het laatst geboren zijn.
De laatsten zitten in groepjes van 14 dieren en de eerdere alle in groepjes van 10.
Stellinkje uit tuin;

In de keuken(muur naast vensterbank :));

Slaapkamer;

Gelukkig heb ik geen vrouw om me op te geven voor het progamma:Help,mijn man heeft een hobby! ;D
Petro
Tylototriton Shanjing

Monique

nou dat is een fiks aantal bakken. Zo'n harige salamander hebben wij ook trouwens, 2 ze lopen los in de tuin.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Kenny

 ;D komt me bekend voor hoor petro, hier is het net zo. Ik zal morgen eens een fotootje schieten van hoe ik ze op elkaarstapel al die boxjes.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

bij deze:
7kleinere bakjes,2curvers en een meterbak

en aan de overkant een 80cm bak


larven...blijft leuk  ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

petro pees

#67
De tweede van dit jaar is geland!!
Ondanks zijn erg korte staartje(vergeleken met anderen)toch nog 5 cm.

en

Petro.
Tylototriton Shanjing

petro pees

Ik heb een groot aantal bakken en zie er toch best soms tegenop om alles maar weer te verzorgen(zo'n drie maanden per jaar tot nu toe,loopt het aardig uit de hand ::))
Maar de bovenstaande post maakt wel weer heel duidelijk waarom ik het uiteindelijk doe!!!!! :D
Petro
Tylototriton Shanjing

Joey Immers

pff dan ben ik nog niks met me stelling  :P

ziet er netjes uit allemaal ;D ;D

Groet, joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

petro pees

De eerste ukkepuk van een grotere groep dieren is geland.
Met zijn 4.4 cm een kleintje maar wel schattig om te zien.
petro
Tylototriton Shanjing

Jari B

Hoeveel larven zijn er nog over?
Ik heb geen uitval meer gehad dus is nog steeds hetzelfde aantal dat ik heb.

petro pees

Tylototriton Shanjing

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

petro pees

Het is dan nu toch echt begonnen,in een drietal bakken is de transformatie begonnen.
Het eerst gemorfde diertje zit nog steeds met een gladde huid en kieuwstompjes bij het water,met hem/haar is het duidelijk niet gegaan hoe het moest(tweede foto)
De anderen hangen al aan het wateroppervlak met gekrulde kieuwen en komen af en toe op het schors.(foto 1)
Petro
Tylototriton Shanjing