Leuk weetje: Wolven binnen 10 jaar terug in Limburg

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roy van Grunsven

'Wolf gesignaleerd in Gelderland' is wel erg voorbarig. Er zijn een flink aantal hondenrassen die je echt niet uit kunt sluiten op basis van deze fotos.
Ik sluit niet uit dat er een wolf Nederland binnen kan komen maar ik wil wel echt bewijs voor ik het geloof (bij voorkeur DNA analyse van mest).

naeff002

Wolven zitten al in het westen van Duitsland. Het is heel goed mogelijk dat er een wolf, die verstoten is uit zijn roedel, Nederland binnen is gekomen op zoek naar nieuw territorium.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

bouffonne

Er zijn een aantal rashonden die heel veel op een wolf lijken.
Hen hier onder 3 foto's van 1 saarloos wolfshond 2 wolfdog 3 grijze wolf(echte wolf)
Zoals je ziet bijna geen verschil.
maar inderdaad vanuit Duitland is destijds een project begonnen met invoeren van wolven en deze doen het goed.
En inderdaad een wolf is een roedel dier en er kan altijd de en of ander uit de roedel verstoten worden en die gaat dan zwerven en vanuit Duitsland ook hier de grens oversteekt.
Van mij uit zijn ze van harte welkom.
De koffie en vlaai staat klaar ;D ;D ;D

Jari B

Het zal moeilijk worden om de wolf een goede toekomst te geven. Bij mijn opleiding (Eco & Wildlife) hebben we al vaker in de lessen discussies gehad over de wolf die waarschijnlijk naar Nederland komt. Doordat de wolf al heel lang niet meer in Nederland is zal het moeilijk worden mensen te overtuigen dat het een goede aanwinst is. Zoals eerder gezegt zijn er mensen die bang zijn voor wolven, dus er zal ten eerste een duidelijk pakket moet komen voor voorlichting voor de mensen en de boeren met hun vee hier in Nederland. Er zullen onder andere regelingen moeten komen die garant staat voor de boeren, dat als een wolf bijvoorbeeld een kalf dood, dat de overheid daarvoor zal moeten gaan betalen zodat de boeren er financieƫl niet op achteruitgaan. Een wolf zal een mens niet zo maar aanvallen, maar die kans is er altijd. Wanneer een wolf met een ziekte zoals hondsdolheid een kind bijt dan is het voor bijna 100% zeker dat de wolf geen toekomst zal hebben hier in Nederland, en dan zullen alle kansen verkeken zijn. Er is dus nog veel te doen, en ik hoop dat er al mensen bezig zijn met maatregelen die getroffen moeten worden voordat de wolf hier gesetteld is en dat deze prachtige soort een mooie toekomst tegemoet gaat hier in Nederland.

MartinS

Buiten Oost Duitsland waar enkele wolvenroedels voorkomen worden af en toe solitaire wolven gezien. Gezien het feit dat het aantal roedels groeien is het dus helemaal niet vreemd dat ze ook in het Nederlands grensgeb-ied gezien gaan worden. Als ik voor mezelf spreek zijn ze van harte welkom.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana