Cynops chenggonensis

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petro pees

#15
Ik weet niet of het altijd zo gaat maar er wordt hier nog steeds gelegt;
Tylototriton Shanjing

petro pees

Goh,alweer meer als zes maanden geleden!
Mijn vrouwen hebben door gelegt tot eind oktober,zo'n drie weken terug vond ik alweer de eerste eitjes.
Gister ben ik naar Gelderland(Bergharen)geweest,heb dus na lang zoeken een kweekgroep gevonden!!!!!!!!!!!!
En dan ook nog bij iemand die ze aan mij wou doen!
Dus eindelijk ben ik compleet.De dieren zijn van oorsprong nog bij Harry vandaan en ik ben er trots op ze in mijn bezit te hebben.
Met de T.shanjing bij Alex vandaan heb ik nu mijn salamanders van de twee favoriete personen van de site.(voor mij althans)
Nu maar afwachten wat er gaat gebeuren in mijn bakken.Foto's volgen nog.
Tylototriton Shanjing

joost.v.wijk

Hoe zeker weet je of dit dezelfde soort is? Ze kunnen wel uit een heel ander gebied komen. Tot nog toe is binnen de cyanurus groep niks bekend. Veel dieren zijn door handelaren uitgezocht op basis van kleur, en verkocht onder een andere naam. Zonder vindplaats kun je niks met zekerheid zeggen. Ook met C. c. cyanurus/yunnanensis is er geen zekerheid. Er zijn dieren gekweekt, waarbij de nakweek juist weer de uiterlijke kenmerken hadden van de andere ondersoort.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

petro pees

Ik ben er 100 procent zeker van Joost,deze dieren komen uit dezelfde groep van Harry waar mijn vrouwtjes vandaan komen.
Buiten dat zijn ze ondanks een wat feller kleurpatroon volkomen indentiek aan de twee vrouwen die ik al had.
Dat zag ik al op het moment dat ik daar de kamer instapte! :)
En om dat al nog wat kracht bij te zetten heb ik een copie overdracht bewijs uit 2007 waar Harry als vorige eigenaar op staat. ;)
Tijdens het weghalen van de atributen uit het aquarium waar ze inzaten,kwam ook nog een larf tevoorschijn.
Dus ze zijn nog vruchtbaar ook. ;D
Petro
Citaat van: joost.v.wijk op februari 19, 2010, 09:41:04 AM
Hoe zeker weet je of dit dezelfde soort is? Ze kunnen wel uit een heel ander gebied komen. Tot nog toe is binnen de cyanurus groep niks bekend. Veel dieren zijn door handelaren uitgezocht op basis van kleur, en verkocht onder een andere naam. Zonder vindplaats kun je niks met zekerheid zeggen. Ook met C. c. cyanurus/yunnanensis is er geen zekerheid. Er zijn dieren gekweekt, waarbij de nakweek juist weer de uiterlijke kenmerken hadden van de andere ondersoort.
Tylototriton Shanjing

joost.v.wijk

Is in ieder geval mooi dat ze tot dezelfde groep horen. Nu nog (lang) afwachten op de wetenschappers, of dit inderdaad een andere soort is of ondersoort.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

D'r is nog wel wat werk te verzetten daar in Aziƫ vrees ik, dat zal nog wel de nodige tijd duren inderdaad.

Mooi Petro, dat je eindelijk je kweekgroepje bij elkaar hebt, je hebt er lang genoeg naar gezocht!
veel kweeksucces.

Jef Janssens

Eindelijk! :D
Leuk voor je petro,ik ga alvast hopen dat jij wat mannetjes kunt kweken.
gr.
jef

Hugo

Petro!
Helemaal top, super dat je nu een mooie groep hebt van beide geslachten, je hebt het verdiend met je uithoudingsvermogen!  :D

StijnH

Super! Veel plezier en kweeksucces met je eindelijk complete groepje  :)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

petro pees

Toen ik gister de vorige eigenaresse aan de telefoon had, wou ik haar net vertellen dat vanaf het moment dat ik de dieren van haar erbij had er niet meer werd gelegd.
Terwijl ik met de telefoon de bakken naliep viel mijn oog op de eerste eitjes.
Gister 2 en vandaag weer 2(tot nog toe).
Nu maar afwachten of ze bevrucht zijn. ::)
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

De meeste eieren blijken onbevrucht te zijn.
Twee van de ong. twintig eieren beginnen zich te
ontwikkelen!!!
Er wordt wel regelmatig gepaart,ongelooflijk hoe het mannetje zich aanstelt.
Af en toe legt ie zichzelf zo in elkaar dat ie wel een bruin propje lijkt met een blauwe streep.
Tylototriton Shanjing

DannyS

Leuk dat je in ieder geval 2 bevruchte eitjes hebt! Jammer van de rest, uiteraard, maar iets is beter dan niets!

naeff002

dat is goed nieuws. Krijg je toch nog jongen ervan.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

petro pees

Door onkunde eitjes(bevrucht of niet)niet goed beoordeelt.
Na het aan Harry gevraagt te hebben is het me duidelijk dat er meerdere eitjes bevrucht zijn.(zo niet alle)
Terwijl de eerste zich ontwikkelen wordt er rustig doorgelegt.
Petro
Tylototriton Shanjing

alibombali

Ha Ik denk dat Petro het chenggonensis-stokje overneemt van Harrie...en word de nieuwe chenggonensis keizer van europa.. ;)