Aquarium foto's - Wie heeft de mooiste bak !!!!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roy

#15
Zeker Coen heb ik jou stukje gelezen, ik wil dat met purschuim ook gaan proberen om zo makkelijk en op een ligte manier hoogte verschillen te creeeren.

Op de 2e link staan zeer mooie paludariums. Wordt nagenoeg door de planten keuze allemaal gebruikt voor gifkikkers (warmer) biotoop. Moet ook kunnen met een andere planten keuze, planten uit de europese landen wat koeler. Kun je zeker ook hele mooi dingen mee doen.

Zijn er nog mooi terrarium/aquarium foto's van forumleden, ben benieuwd hoe jullie de salamanders huisvesten.

Ciao
Roy

petro

Roy,
Ik moet zeggen die foto,s op het gifkikkerportaal zijn helemaal te gek.
Gave bakken ik was er naar op zoek.
Petro. 8)

petro

O.k. ik heb het zo is bekeken en heb ook een extra bak ingericht,min of meer in de veronderstelling er in te gaan kweken met me Tylototriton Shanjings.Maar dat gaat niet zo goed met drie mannen.Mischien volgend seizoen?Hier de foto's van me tweede terrarium.Nu met me roodbuikpadjes.
Petro

petro

Ben ik nog eens,met de bak waar mijn shanjings in verblijven.
Petro

Coen Deurloo

hoop je dat je 3 T. shanjing mannen volgend seizoen wel kweken? ;)

petro

Zeker de leukste thuis,op de deurknop na!!!!!!!!!!! :D
Probeer steeds op te letten hoe ik het neerzet,toch niet goed genoeg.
Petro

Coen Deurloo

Citaat van: petro pees op april 15, 2007, 08:32:24 PM
Zeker de leukste thuis,op de deurknop na!!!!!!!!!!! :D
Probeer steeds op te letten hoe ik het neerzet,toch niet goed genoeg.
Petro

Haha sorry Petro, maar dit was een schot voor open doel :)

Roy

Citaat van: petro pees op april 13, 2007, 08:52:50 PM
Roy,
Ik moet zeggen die foto,s op het gifkikkerportaal zijn helemaal te gek.
Gave bakken ik was er naar op zoek.
Petro. 8)

Hey Petro,

Ja de bakken van de gifkikkers zijn inderdaad zeer mooi, ik vindt dit soort bakken ook helemaal te gek, en op die ene site staan er zeer veel op goed om iedeetjes op te doen. Jij hebt ook roodbuikpadjes bedoel je daar mee (Bombina Orientalis) die wil ik namelijk ook gaan aanschaffen, ik heb deze paden soort ook al meerdere malen samen zien zitten met cynops orientalis, schijnt goed te gaan.

petro

Roy,
Het is inderdaad de B.Orientalis,ze zitten normaliter samen met mijn T.Shanjings
en dat gaat ook uitstekend.
Petro

Coen Deurloo

T. shanjing en C. orientalis zou ik nooit samen houden, naast het grootte verschil hebben deze salamandersoorten verschillende eisen aan hun omgeving. Salamanders samen met padjes kan ik ook niet aanraden, aangezien de salamanders erg gestressed kunnen raken van de padjes. Laat staan de ziekten die deze verschillende soorten elkaar kunnen geven.

petro

Coen,
Over het samen houden van salamanders en padjes kan ik
heel kort wezen,daar weet ik niets vanaf.
Wat mijn padjes en salamanders betreft,die zaten al een jaar
of drie samen bij de vorige eigenaar en ook al weer een klein jaar
bij mij.
Dus voor mij kan deze situatie blijven bestaan,al zal ik zeker aan
je raad terugdenken bij andere dieren!
Petro  :o

Roy van Grunsven

Ik ben nooit zo'n voorstander van het mengen van soorten. Padden bij salamanders lijkt me geen succes al is het alleen maar vanwege de stres.

Roy

Een hele mooie bak, hier op de foto zitten gifkikkers in deze schitterende bak, als ik zo eens naar deze bak kijk kun je die heel makkelijk na maken maar dan voor salamanders, kies hiervoor europese mossen, en een ander soort varen. Maak er een pompje in die af en toe een regen simuleerd of natuurlijk regelmatig zelf even sproeien. De beplanting kan bijna het zelfde maar dan voor een salamander biotoop na gemaakt worden.

http://www2a.biglobe.ne.jp/~wild-sky/vivarium/eiben02430large.jpg

pees

 ::)Hallo allemaal daar ben ik weer,moet hier en daar nog wel wat veranderen geloof ik,
nu ik weer op het forum ben(was er af,maar kon er ook niet meer op)
Heb intussentijd het terrarium van mijn T.Shanjing geheel veranderd om het te veranderen
naar een biotoop waar ze zich nog meer zullen thuisvoelen.(denk ik).
Ik heb foto"s die ik nu ga verkleinen zodat ik ze kan verzenden.
Petro. ;)

pees