algira larven

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

do

Aan het begin van de avond liep het tweede, zeer dikke, vrouwtje in de buurt van het vijvertje.
Een paar minuten geleden zag het eerste jong rond zwemmen. Morgenochtend maar even goed kijken. Ik laat haar nu maar even met rust.
Het ziet er goed uit.
Van de eerste 12 heb ik er nog 11 over. Met deze er bij zit ik weer op 12. Het vrouwtje is echter nog erg dik dus mogelijk volgen er meer.

Jari B

Wat heb jij als watergedeelte gebruikt Do?
Dan kan ik zoiets mischien ook gebruiken voor mijn corsica's.

do

Soms zit het mee soms zit het tegen.
Vanmorgen totaal 2 nieuwe larven. Prima dus maar toen ik vanavond al mijn beestjes verzorgde zag ik dat een van de oudere larven helemaal onder de schimmel zat. ik had nog nooit zoiets gezien. Ik heb hem dood moeten maken. Ik heb alle bakken zorgvuldig schoongemaakt. Ik hoop dat er niet meer gevallen bij komen.
Iemand enig idee waar het van kan komen?

Jari: ik weet niet helemaal zeker of het bij dit onderwerp hoort maar ik heb een zeer degelijke bak gekocht bij de wildkamp(kwaliteit speciekuip). Ook heb daar allerlei stukken pc gekocht en een kraan. Van de pv buizen heb ik een afvoer gemaakt. De bak heb ik zo geplaatst dat ik buiten de bak, door aan een kraan te draaien, de bak zo leeg kan laten lopen. Het water moet veel ververst worden. Er vallen beestjes en planten delen in. Deze gaan rotten. Dit is niet bevordelijk voor baderende salamanders. Door bovenstaande constructie gaat het relatief simpel. Het is mogelijk de waterhoogte af te stellen tussen 2 en ongeveer 20 cm.

Harry

DO Dat is hetzelfde als bij mijn corsica's afgelopen jaar. Misschien helpt het om er medicijn tegen schimmel bij te doen. Paul Bachhausen doet dat ook bij zijn laoensis.

heb je er een luchtsteentje in? en kijk uit met tubifex, daar had alex slechte ervaringen mee

succes
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

alibombali

Zo ben ik vorig jaar ook mijn Algira-larven kwijt geraakt (binnen een een tijdsbestek van 3-4 dagen 7 larven)
Het jaar ervoor door tubifex....en het eerste jaar had ik nagenoeg geen uitval....het blijven moeilijke larven die Salamandra's

do

Net weer 2 larven uit het buitenbak gehaald. Heel appart, de eerst larven gaan deze week in de landbak en er worcen nog steeds larven "gelegd".
Ik heb nu nog in totaal 13 larven.

StijnH

Dat is mooi tog, word vast een succes! succes met de opkweek :)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

do


Coen Deurloo

Citaat van: Do van Dijck op april 09, 2009, 05:39:25 AM
Vanmorgen 9 larven!

Dat gaat goed Do, gefeliciteerd! Zou jij je uitstekende fotografeer-kwaliteiten los kunnen laten op die larven? ;)

Kenny

Dat begint al een mooi aantal te worden he  ;D  ;) mooi!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

do

Vandaag weer 2 larven.
Ik verwacht dat dit de laatste zullen zijn.
Met mijn berichtjes heb ik jullie een beeld willen schetsen hoe onzetten verspreid deze vuursalamanders hun jongen afzetten.
Ik kom later weer in de lucht om te melden hoeveel ik er groot heb gekregen

alibombali

 ;D ;D ;D ;D
Vanmorgen heb ik ook mijn eerste Algira larf te pakken....verder waren er 6 Corsica's aan de wandel en zag ik voor het eerst dit jaar mijn Salamandra infraimmaculata man door zijn bak stampen...... ;D ;D ;D ;D

StijnH

Alles dik voor elkaar dus... ;D maak eens wat foto's van je buiten terariums! :P

als je dat wilt ;)

Succes all!

Groet, Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

alibombali

hummmm....  omweer en dikke regendruppels... ;D ;D ;D ;D ;D

do

Alex: is er vannacht bij jouw nog wat gebeurd?
Ik heb er weer 9 larven bij (1 slechte).