geslachtsbepaling kweichowensis zonder cloaca te openen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robkeulers

PSSST trouwens,

als iemand belangrijk vindt 'wie de grootste heeft', moeten we maar eens samen afspreken in de sauna  ;D ;D ;D

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Harry

#17
Dit is de eerste keer dat er jonge dieren van deze soort groot gebracht worden en dus de kans om zoveel mogelijk informatie te verzamelen over de opkweek naar volwassenheid. Vooral om te weten onder welke omstandigheden de dieren het het beste doen. Ik heb toch hier en daar al wat verschillen gezien in opkweekmethode. Ook blijken de dieren van fleck minder hard te groeien bij jef. Verder heb ik in ieder geval geleerd dat de kleinere dieren als je ze bij de grote houdt op de langere termijn eraan gaan (in het begin groeiden ze aardig mee)

Ook wilde ik weten hoe de verhouding van de geslachten bij iedereen is, omdat we bij verrucosus vaak een tekort aan mannen hebben.

Gelukkig lijkt iedere kweichwensishouder een goede verhouding te hebben van de geslachten
Mijn 2 grootste dieren gaan als ik terugkom uit Thailand een aquaterrarium in. Ik wil nu nog weten of ze in de waterfase doorgroeien. Ze groeien nu niet meer zo hard als in het begin, maar krijgen ook geen wasmotten meer, maar wormen en ovenvisjes.

En regelmatig opmeten van de dieren heeft wel degelijk wetenschappelijke waarde Rob!!! Het is niet als een wedstrijd bedoeld. In het veldwerk worden de dieren zelfs ook nog gewogen.

Het is voor mij onderdeel van het uitzoeken naar de beste opkweekmethode voor de jonge dieren naar volwassenheid.. Waarbij snel groeien niet altijd de beste methode hoeft te zijn. Dat zien we pas op langere termijn.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

Is er een reden waarom je ze nu geen wasmotten geeft?
Ik zat er ook aan te denken om ze te wegen, maar dat ga ik wel doen als ik aan het kweken ben, dan ga ik er een goed onderzoek naar doen.

Harry

Citaat van: Danny Stammers op februari 02, 2009, 09:29:35 PM
Is er een reden waarom je ze nu geen wasmotten geeft?
Ik zat er ook aan te denken om ze te wegen, maar dat ga ik wel doen als ik aan het kweken ben, dan ga ik er een goed onderzoek naar doen.

Hoi Danny.
Pam hier. Ja er is een reden. Ik voer ze geen wasmotten meer omdat de wasmotten constant de bakken uitkruipen. Na de beginfase hebben we de bakken op zolder neergezet en ik had niet zoveel zin in wasmotrupsen in de kledingkasten, wasmand, enz. >:(  Soms voer ik ze wel wasmotten als ik tijd heb om te zien of ze ze meteen opeten.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

Aha. Ik voer wasmotten altijd via een pincet.. ik laat geen wasmotten los liggen in de bak, ik vertrouw ze voor geen cent :D. De kweichows eten ze uit de pincet en komen er ook op af. Zo kan ik ook zien welke er geen trek heeft.

Gelukkig doet mijn ovenvisjeskweek het geweldig, dus hebben ze de hele dag te eten :).