Honingraat voor wasmotten

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steven DC

http://www.bijenhouders.nl/vereniging.php
Als je contact kunt opnemen met deze vereniging, kom je wel te weten waar er een imker in je geburen is. ;)
Zo heb ik het ook gedaan voor een imker hier in mijn buurt (vereniging belgiƫ)

Maxim M.

Ik weet dat dit een oude thread is,
maar voor degene die nog steeds zelf hun wasmotten kweken,
kunnen jullie soms wat foto's posten van jullie opstelling voor het kweken van wasmotten.

Alvast bedankt.

Maxim M.

Ik ben al lang zaken aan het opzoeken op deze site hoor.
Al veel handige dingen tegen gekomen.
En ik vond ondertussen ook al de foto's die ik zocht ergens anders.

Niels D

Op deze link staat het recept voor de voedingsbodem. Ik heb er zelf echter geen ervaring mee.

http://www.mikedogreptiles.nl/html/kweek.html
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Maxim M.

Bedankt, had nog geen samenstelling gezien zonder honingraat.

Jef Janssens

Om wasmotten te kweken heb je geen honingraat nodig in je voedingsbodem.
Neem een pot of 2 honing en verwarm deze in een diepe pan,laat het niet koken.
wanneer de honing goed vloeibaar word,draai je het vuur eronder uit,en voeg je 50/50 havermout en brinta toe,tot je een dikke massa verkrijgt.Voeg vervolgens een zakje(+/- 7gr.)gist toe en roer nog eens goed door.
Laat het mengsel afkoelen en doe het vervolgens in een bakpapier.Ik bewaar het gewoon in de koelkast,goed ingepakt natuurlijk tegen uitdroging.Ik kweek op deze voedingsbodem al een hele tijd wasmotlarven,
zonder problemen.
Gr.
Jef

joost.v.wijk