Nieuwe moderator

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robkeulers

Naast de bestaande moderators (Coen en Rob) is er sinds vandaag een toevoeging aan het team, Kenny!

Kenny is nu zo'n klein jaar actief op het forum en heeft in deze relatief korte periode bewezen gedegen een gedegen bijdrage te kunnen leveren.

We zijn (zoals we al eerder in een ander topic een hint gaven) druk bezig met aanpassingen en verbeteringen van de website. We kunnen hier alle hulp bij gebruiken en Kenny heeft aangegeven met plezier ons team te komen versterken en zijn bijdrage te gaan leveren bij de aanpassingen van de site.

Mochten er vragen of opmerkingen zijn omtrent bovenstaande, stuur even een PM naar Coen of Rob.



Kenny Welkom!


We proberen uiterst zorgvuldig te zijn in het uitnodigen van versterkingen voor het team, maar ben je van mening dat je een zinvolle bijdrage kan leveren aan ons team, stuur dan ook even een PM.

Coen en Rob

DannyS


Joey Immers

Goh kenny.

Gefeliciteerd.

Lijkt me leuk om te doen....

Groet joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

DannyS

Lijkt mij ook wel leuk, al zou ik een mieren**ker zijn mbt spelling :p

Robkeulers

Citaat van: Danny Stammers op november 01, 2008, 07:16:51 PM
Lijkt mij ook wel leuk, al zou ik een mieren**ker zijn mbt spelling :p

Misschien ietwat off-topic, maar we krijgen signalen dat we te streng modereren mbt tot spelling, we krijgen ook meldingen dat het wat strakker mag.. Hoe staan jullie daarin dan?

De lijn nu is dat een d\t spellingsfout bijvoorbeeld niet zwaar aangerekend wordt, msn-taal en stomme fouten echter wel.

Hoe staan jullie daarin?

Hugo

@ Kenny
Goed om te zien dat er iemand het initiatief neemt om op deze wijze actief bij te dragen aan "onze" site!
Top, Kenny!

@Rob
Kort gezegd:
Ik denk dat je jonge mensen en ook de dyslectische mensen onder ons de ruimte moet geven om fouten te maken. Wanneer een post overduidelijk laks of overdreven in msn-taal geschreven is dan mag je best wat strakker zijn.

Als je te strak bent jaag je mensen wellicht weg die misschien een leuke bijdrage zouden kunnen gaan leveren na verloop van tijd. Het is een online aanloop-plaats naar de vereniging toe en met dat doel in gedachten is de teugels laten vieren helemaal zo gek nog niet. Maar het niveau van de antwoorden of vragen mag wel enigzins bewaakt worden wat mij betreft. Mensen die antwoorden geven waar ze zelf niet van overtuigd zijn of die nergens op gebaseerd zijn zie ik liever strakker banderd worden.

Desondanks zal het altijd zo zijn dat we vragen blijven krijgen over bijvoorbeeld de verzorging van Cynops orientalis terwijl we gewoon een caresheet heben. De enige positieve manier om hier mee om te gaan is structureel blijven verwijzen, op een positieve manier, naar onze caresheet!


hmm, zo kort was het achteraf niet! :)


Jari B

Ik vind dat je in spelling wel streng mag zijn maar dan moet je wel reageren hierop met een pb en niet op het topic waar de fout is gemaakt.
Want anders krijg je daar zo'n heel lang verhaal over de spelling.

Coen Deurloo

Als ik het goed begrijp hanteren we momenteel dus een goed beleid? Het is niet zo dat we mensen corrigeren of berichten verwijderen zonder een geldige reden... Ik hoop wel dat iedereen er een goed gevoel bij heeft zoals het nu gaat :)

Harry

Ik vind dat je met het geven van reacties rekening moet houden met niveau en leeftijd van de poster. En er af en toe rekening mee moet houden, dat behalve spelfouten er ook toetsfouten worden gemaakt. Zeker vaak bij laptops.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Gerrit Krips

Regelmatig zit ik met mijn tenen krom vanwege de gemaakte taalfouten. Toch denk ik dat we bovenal rekening moeten houden met mensen die minder taalvaardig zijn. Ik vind wel dat de inhoud van de topic zinvol moet zijn. De Moderators kijken hier naar heb ik gemerkt en dat is een prima zaak.

DannyS

Ik wil me best aanbieden om spelfouten etc. aan te passen in posts. Niet in het rood, maar discreet.
Ik woon toch op het forum :p

Ik had ook nog aangeboden bij Rob om te helpen met het coderen van de site, mocht dat nodig zijn. Dit aanbod staat nogsteeds.

Robkeulers

Citaat van: Harry Dresens op november 02, 2008, 02:31:42 PM
Ik vind dat je met het geven van reacties rekening moet houden met niveau en leeftijd van de poster. En er af en toe rekening mee moet houden, dat behalve spelfouten er ook toetsfouten worden gemaakt. Zeker vaak bij laptops.


Ik vind dat we (soms wat meer dan nu) rekening moeten houden met de leeftijd van de leden, daar ben ik het mee eens. Ik vind echter niet dat spelfouten en toetsfouten geen probleem zijn. Dit is een kwestie van je post even teruglezen nadat je hem getypt hebt. Het is goed mogelijk dat er dan toch een foutje in blijft zitten, dat is geen enkel probleem. Zodra je posts rammelen van de (vermijdbare!) ondernemen we actie.


Citaat van: Danny Stammers op november 02, 2008, 04:31:53 PM
Ik wil me best aanbieden om spelfouten etc. aan te passen in posts. Niet in het rood, maar discreet.
Ik woon toch op het forum :p

De 'rode' verbeteringen waren weinig subtiel, dat klopt. Het was echter een paardemiddel waardoor er in de daarop volgende tijd al een stuk minder msn-taal etc. gebruikt werd.

Danny, ik waardeer je aanbod om de spelfouten te verbeteren, maar ik ben van mening dat we ons doel dan volledig voorbij schieten. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om de vermijdbare fouten uit de tekst te halen, dan heb ik het dus niet over spellingsfouten.

Stomme typfouten en msn-taal eruit filteren is een kwestie van willen, niet van kunnen. Dit is dus ieders eigen verantwoordelijkheid


Citaat van: Danny Stammers op november 02, 2008, 04:31:53 PM
Ik had ook nog aangeboden bij Rob om te helpen met het coderen van de site, mocht dat nodig zijn. Dit aanbod staat nogsteeds.


Bedankt Danny, hierop komen we nog terug..




Graag hoor ik van zoveel mogelijk mensen hun mening over dit onderwerp, het is van groot belang bij het goed onderhouden van een forum namelijk!





Kenny

Eerst en vooral iedereen bedankt voor z'n reacties, altijd leuk om horen.
Toen ik de vraag kreeg of ik wou meewerken leek mij dat een leuke uitdaging, ik ben er dan ook meteen op ingegaan. Ik zal me dan ook 100% inzetten voor deze site + entourage en hoop nog een leuke tijd tegemoet te gaan met jullie, maar dat zal niet ontbreken met al die leuke "peren" hier  ;)

groeten, Kenny
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.