Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Paramesotriton laoensis

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Hoe groot zijn ze bij jou mark
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Mark

Rond de 10cm, sommige wat meer, andere wat minder.

Ik ben toevallig vandaag begonnen om ze weer langzaam het water in te krijgen. Lijkt goed te gaan; zodra ik het waterpeil verhoogde gingen ze meteen het water in. Ze zonken ook meteen, dus ik heb goede hoop dat ze binnen een week volledig aquatiel zijn. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen, ze zijn echt ontzettend mooi gekleurd!


petro pees

Maar weer eens een kiekje van het groepje van Alex.
Ze eten uitstekent(alle acht),stofkrekels,krekels mt2,
fruitvliegen en enchytrea.
Petro
Tylototriton Shanjing

Harry

Vandaag mijn laoensis opgemeten we kregen ze 1 december 2008 en waren 5cm. nu na 3,5 maand zijn ze

dier 1: 7,5
      2  7,2
      3  7,2
      4  7,0
      5  7,0
      6  6,0

dat betekent een grooi van ongeveer 2cm in 3,5 maand
De larven waren van januari 2008 dus de dieren zijn nu 1 jaar en 2 maanden
Ik vind ze langzaam groeien. Ik houd de dieren bij 22 graden. Voer ovenvisjes, dode rode mug op keukenrol en regenwormen. Ik begreep van Mark dat ik bij 9cm een poging kan doen ze aquatiel te krijgen. Ik weet dat het dan daarna heel hard gaat. Dat zou dus wel eens ala het zo door gaat over 4 maanden kunnen zijn eind juli. Dat was ook wat Paul voorspelde.



Ben benieuwd of dit een beetje overeen komt met de andere houders. Graag info.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Joey Immers

zijn ze nog verkrijgbaar bij een kweker ?

Ben wel geïnteresseerd in deze soort.
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Robkeulers

Ik PB je zijn emailadres wel even, maar let op(!) je moet de dieren in Duitsland ter hoogte van Venlo gaan ophalen.

Ik heb geen flauw idee hoe groot mijn dieren zijn, ze groeien in elk geval niet hard. Zal ze bij de volgende schoonmaakronde eens onder de loep nemen.

Harry

Ben toch erg benieuwd hoe het bij de andere houders gaat: Mark zitten die van jouw al int water? Hoe groot en hoe oud zijn ze?

zou leuk zijn als de houders van deze soort ook af en toe wat laten weten hoe het gaat. Zo wist ik niet dat het bij alex fout was gegaan. Daar leren we alleen maar van
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan