foto's van corsica nakweek

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jari B

Haal jij ze eruit om te voeren?
Ik doe dat wel en heb geen uitval gehad.

bisani 10

ik haal ze er niet uit om te voeren maar verwacht niet dat dit de reden is dat ik uitval heb gehad. ben benieuwd hoe de ervaringen van andere corsica houders op dit gebied zijn

Jari B

Maar als je ze eruit haalt kun je ze ook even nakijken of ze gezond zijn.
En als ik zie dat er eentje gegeten heeft stop ik hem terug in de bak waar ik ze in heb.

Robkeulers

Jari,

het is inderdaad een hele leuke prestatie dat je geen uitval hebt gehad bij je dieren. Waar het hoge uitvalspercentage nou precies aan lag kan vele redenen hebben. Ik ben wel sterk de mening toegedaan dat het niet in ligt aan het feit dat de dieren in een apart bakje werden gevoerd.

Dit betekent namelijk dat je goed kan controleren of ze wel eten, maar ook dat ze stress ondervinden van het hanteren en het vangen, hoe goed ze dit ook gewend zijn, salamanders zijn niet 'gebouwd' om vaak gevangen en vastgepakt te worden.


Jari B

Ik pak ze er maar ongeveer 1x per week uit maar dan blijf ik er ook bij totdat ze allemaal hebben gegeten.
Soms duurt dat wel een uur.
Maar ik zal wel kijken of dat veel uitmaakt dat vaak vastpakken op langer termijn.

Robkeulers

Salamanders zijn nou eenmaal geen puppy's.

Zolang deze methode voor jou werkt moet je het blijven doen, maar het is zeker geen methode die ik anderen zou aanraden.

Coen Deurloo

#36
Citaat van: Jari B op november 10, 2008, 08:29:37 PM
Ik pak ze er maar ongeveer 1x per week uit maar dan blijf ik er ook bij totdat ze allemaal hebben gegeten.
Soms duurt dat wel een uur.
Maar ik zal wel kijken of dat veel uitmaakt dat vaak vastpakken op langer termijn.

Blijf je een uur lang staren tot het dier gegeten heeft? Dan ben je erg geduldig!

Zonder gekkigheid; het vasthouden van je dieren moet je altijd tot een minimum houden. De temperatuur van je handen (ongeveer 37 graden) word niet als aangenaam ervaren door de dieren. Ook kan het zijn dat je, zonder dat je het zelf weet, stoffen op je handen hebt die een salamander als irriterend kan ervaren, een salamanderhuid is erg gevoelig. Daarnaast is het algemeen bekend dat het vasthouden en verplaatsen van dieren erg stressvol kan zijn.

Misschien is het een beter idee om te kijken hoe je de dieren kunt voeren zonder ze te verplaatsen. Dit is absoluut beter voor het dier op lange termijn.

bisani 10

heb nu nog 2 corsica's over en deze zien er goed uit. ik hoop dat ik nu door de gevarenzone heen ben en geen uitval meer krijg.

salamandre

hoeveel had je er? en hoe groot zijn ze nu?

bisani 10

had er 5. ze zijn nu ongeveer 8 cm

Roel


salamandre

jammer van de uitval, maar 8cm is een mooie maat voor 1 jaar.

Jari B


Jari B

#43
Wat vinden jullie van dit exemplaar?



alibombali

Nog steeds een 100% score Jari?
ps. ziet er prima uit...