Goede inrichting T.shanjing ??

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joey Immers

Hallo forum leden.

Ik zou graag willen weten of deze bak goed is voor de shanjing.

Zo nee hebben jullie nog aanpassingen en tips

Alvast bedankt

gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Coen Deurloo

Voor zover ik kan zien ziet het er prima uit, weet alleen niet of je de dieren goed in de gaten kan houden met de constructie rechtsachter in je bak? Als er iets is wat ik heb geleerd dan is het wel dat 'mooie' complexe bakken het monitoren van je dieren vaak alleen maar moeilijker maken. Ook weet ik niet of de bromelia-achtige plant het zal redden...but you never know :) Verder heb ik weinig ervaring met de eisen van T. shanjing, er zijn vast mensen die je wat meer op weg kunnen helpen.

Succes!

sanderfrog

#2
Ik denk dat die spot wel een beetje overbodig is, zelfs gevaarlijk voor plant en dier.
Een kleine spaarlamp of TL geeft al meer dan voldoende warmte af voor deze dieren.
Verder is het zo op het eerste gezicht ok.

gr. Sander

Joey Immers

oke.

In iedergeval bedankt voor de tip en heb de spot er uitgehaald en een simpel lampje er in gedaan.

Nog meer tips zijn welkom.

gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

petro pees

HOi,
De inrichting is uitstekend,wat de lamp betreft;ik heb er een spaarlamp ingedraait.Die geven weinig warmte af als ze branden.
En wat Coen al aangaf,het monitoren van Shanjings(in dit geval)is erg belangrijk.En inderdaad het mooi maken van het terrarium heeft vaak de nare bijwerking,dat de salamanders zich beter kunnen verbergen.
Iets wat daaraan zeker niet zal meewerken is dood blad(beukenblad)en toch is het iets wat ik je zeker aanraad toe te voegen.
Ze vinden het heerlijk om er in rond te struinen op zoek naar voedsel en verbergen zich daar tevens graag in.
Nogmaals de inrichting is uitstekent,als ze de keuze kunnen maken tussen vochtig en droog zit je al goed.
Alles wat je voor hun bennefiet erbij doet is dan extra en nog beter.
Petro
Tylototriton Shanjing

Joey Immers

hallo.

oke dan ga ik morgen wel even opzoek beukenblad.

Petro bedankt weer ;) hoe fijner voor hun hoe beter

Groet joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Harry

Ik leg op het landdeel bovenop de turf altijd 3 voerballen, die ik dagelijks besproei, dan zitten alle wormen er in een kluit onder en kunnen ze die zo eronderuit trekken. De wormen kruipen dan niet de grond in en zijn dus gemakkelijker te vinden. Je kan zo'n voerbal maken door konijnenkorrels nat te maken en dit te vermengen met tuinturf. 1 deel konijnenvoer en 3 delen turf is een goede samenstelling, maar belangrijker is dat het goed gemengd is. Verder wordt vaak vergeten dat de plaats, temp en ventilatie ook een belangrijke rol spelen. Een plek waar een krt deel van de dag de zon op de bak valt is mooi in het voorjaar om ze tot voortplanting te krijgen. Overigens eet shanjing beter in een aquaterrarium 1/3 water(1cm hoog) en 2/3 land, vooral in de wat koudere periode. Als je wilt kweken, zet de bak dan niet in de woonkamer maar ergens waar het kan afkoelen in de winter tot minimaal 10 graden.

succes je bak ziet er in ieder geval mooi uit en het oog wil ook wat
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Chris Schouten

#7
Herinnering om de tandarts te bellen maakt het geheel wel af. :P

Verder een erg mooie bak, maar kunnen ze zo wel makkelijk het water in en uit? Of is dat alleen voor de luchtvochtigheid?
Triturus marmoratus - 0.0.5

Joey Immers

hahahahaha ja bedankt heh kga hem bellen :P

Maar ik heb er nog wat stenen bij gedaan zodat ze er goed in en uit kunnen.

Groet joey.
Joey immers.

hypselotriton orientalis