Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Terug van weg geweest

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joey Immers

Hallo forum leden.

Ik ben een hele tijd weg geweest en was ook gestopt met de hobby salamanders..

Maar toen ik vandaag (28 sep) op de beurs liep in Antwerpen kon ik me niet inhouden,

en heb een koppeltje t.shangjing gekocht het is toch wel weer interessant  :P

Dus ik zal er weer vaker zijn :D :D

Groet joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Robkeulers

#1
Welkom terug Joey!

Waarom heb je de dieren die je wegdeed niet aangeboden op het forum? eeuwig zonde joh!

Ik baal er om heel eerlijk te zijn van als een stekker dat het forum wel gebruikt wordt om salamanders te kopen, maar als het tijd verkopen is, dan is www.caudata.nl opeens veel minder in trek... Maar goed, je zult er vast je redenen voor hebben.

veel plezier met het opnieuw uitoefenen van de hobby

alibombali

en je had bij Petro of mij nakweek shangjing kunnen aanschaffen (voor weinig)

petro pees

Hoi Joey,
Om je de waarheid te zeggen,wist niet dat je geen dieren meer had.
Leuk dat je er weer bij bent en succes met je nieuwe aanwinsten.
Petro
Tylototriton Shanjing

Sergé Bogaerts

Je doet precies wat we iedereen die salamanders wil houden afraden, en dat terwijl je beter zou moeten weten aangezien je hier al vaak was:
- je doet impulsaankopen,
- je koopt wildvang en niet nakweek terwijl die wel beschikbaar is,
- en je verkoopt dieren buiten de vereniging om, terwijl verenigingsleden msischien dezelfde prijs hadden betaald en daarmee de soorten binnen de vereniging waren gebleven.

Welkom terug, hopelijk leer je nog iets.

Wouter


Robkeulers

Het doet me pijn om te zeggen dat ik Sergé en Wouter alleen maar gelijk kan geven...

Als we uit deze gevallen lering trekken heeft het tenminste nog iets opgeleverd........

Joey Immers

#7
hallo.

Ik moest me beesten snel kwijt vanwege ik echt helemaal geen tijd voor had kwa school enz...
want ik wou ze niet verwaarlozen
Maar ik heb ze verkocht aan een reptielen winkel en heb alles weer op oorde dus wil het weer opnieuw gaan doen.

maar jullie hebben princiepen wel gelijk mijn excuus...

Groet joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

kevin

Ik werd al eerder geattendeerd over de N. strauchii topic en hoorde net van hier.
Mij is vroeger veel aangeraden om niet op fora`s te komen door vriendenkring en kennissenkring.
Alleen leek mij het leuk en gezellig om informatie uit te wisselen en alles.
Maargoed vooral hier had ik allemaal erge meningsverschillen en ook op andere fora`s maar op de andere was het minder aangezien het voor hen meer om het algemene plezier ging. Dus niet alleen soortenbehoud.
Dit is ook een reden dat ik daar nog welleens terugkom.

Verder heb ik de salamanders die ik had idd binnen mijn vriendenkring doorgegeven voor bijna geen geld. Daarvoor is het een vriendenkring, die krijgen met alles wel voorrang.
Maargoed dat zei geen gegevens op internet gooien ken ik begrijpen en ik ga hun gegevens niet zomaar weg lopen geven. Vooral niet zonder toestemming.

Nu ben ik gewoon met de hobby bezig buiten alle fora`s en heb er tegenwoordig veel meer plezier aan. Mocht er ooit iemand hulp nodig hebben help ik graag. Mocht ik iets nieuws ontdekt hebben. Dan zal ik dit ook wel ergens verkondigen.

Daarbij op een eerdere reactie hier Joey is geen familie van mij. Het is mis toevallig dat we zelfde achternaam hebben en allebei uit Delft komen. Maar wij kwamen elkaar ook via de hobby paar jaar geleden tegen.

Maargoed ik hoop dat iedereen gewoon wat hij doet kan uitsluiten van mij. En heb gewoon normaal behandeld en niet gelijk lullige reacties gaat plaatsen. Kijk naar Petro die reageert toch ook normaal. Verder is die hier mis ook heel lang niet geweest om te weten dat er nakweek van bestaat ik heb hemzelf ook een half jaar niet gesproken dus heb het hem ook niet kunnen vertellen.

Maargoed ik trek me weer terug en hoop dat jullie het gewoon normaal met hem kunnen houden. En hem niet op mijn daden aanpakt ;)

Coen Deurloo

#9
Ha Kevin,

Ik denk dat je het verschil tussen jou en de meeste mensen hier op het forum mooi verwoord; bij jou staan eigen plezier en dat van je vrienden boven het belang van het behoud van de salamanders.

En Joey, leuk dat je de hobby weer opgepakt heb! Ik hoop ook dat je hier nog wat kunt leren, en je deze keer wat verantwoordelijker met de hobby bezig wil houden.

Joey Immers

Hooi

Ja ik ga me nu wel wat verantwoordelijker met de hobby bezig houden..

maar ik ga daarom ook niet te veel nemen.

Ik denk dat ik het kwa salamanders alleen tylototriton shanjing en triturus marmeratus ga houden

En verder nog wat reptielen en ik had verder ook niet veel salamanders zitten.

gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis