afgebeten lichaamsdelen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shnoeffy

Hallo iedereen,
Ik heb een vraag, ik heb een aantal axo jongen zitten die aangeknabbeld zijn door hun medebewoners.
Ik heb ze appart gezet zodat ze bij kunnen komen.
Mijn vraag is, kan ik iets voor ze doen, een middeltje of zo waardoor het beter geneesd, of niet gaat schimellen.
En hoe lang duurt het ongeveer voor het weer aangegroeid is?
Gr Katja.

petro pees

Hoi,
Een middel geef je doorgaans wanneer het nodig is,hoewel ik zelf ook voor
preventief ben.
eSha 2000 is een kombinatie preperaat dat in de praktijk(zeker bij verloren
ledematen)al vaker bewezen heeft een goede werking te hebben.
Het gaat zeker schimmelvorming tegen en lijkt een goede uitwerking te hebben
op het helen van wonden(jes.)
Bij prefentief gebruik is de laagste dosis voldoende die in de gebruiksaanwijzing
wordt aangegeven.
Wat de tijd van aangroei is weet ik helaas niet.
Petro.
Tylototriton Shanjing

Salasander

Normaal groeit dat wel weer aan.

hans

Dat zal snel weer aangroeien. Esha kun je geven maar niet teveel!!!
Ik heb bij het kweken van axo's vaak afgebeten pootjes gehad.
Dan had ik er teveel in een bak zitten. Ook heb ik ontdekt dat er echte kanabalen tussen kunnen zitten die het gewoon door hebben dat je aan je broer of zus kunt knabbelen.
De allerslechtse heb ik in het verleden gewoon dood gemaakt daar deze er beroerd uitzagen en ik die dieren geen kans meer gaf. Een tijdje heb ik ook deze afdankertjes in een vijvertje gegooid onder een
waterfontijntje. Ik praat dan over dieren welke alleen nog maar een rompje hebben. Dit voorjaar merkt ik dat in deze vijver heel wat gezonde axo's rondzwemmen. Snap ook niet waar ze het eten vandaan hebben gehaald daar deze bak erg donker is.
Als je dieren hebt welke schimmel aan de pootjes krijgen ( watte plukken ) dan haal ik dat er meestel af met een plukje filterwatten. Uit ervaring kan ik zeggen dat bij zo'n schoonmaak het herstel veel sneller gaat.
Succes
vr gr Hans