Inrichting bakje

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petro pees

#15
Hoi,
Als ik het goed heb,dan houdt dat achterste mos zeker van veel vocht.
Maardan sproei,regen etc.
Het heeft er een hekel aan steeds met de wortelzijde in het water te staan,
waardoor het afsterft of schimmelt.
Ziet er goed uit trouwens Kenny.
Petro
Tylototriton Shanjing

Kenny

Citaat van: petro pees op juli 08, 2008, 07:32:16 PM
Hoi,
Als ik het goed heb,dan houdt dat achterste mos zeker van veel vocht.
Maardan sproei,regen etc.
Het heeft er een hekel aan steeds met de wortelzijde in het water te staan,
waardoor het afsterft of schimmelt.
Ziet er goed uit trouwens Kenny.
Petro

Dank je,

Dat kan idd de oorzaak zijn, zal ik testen  ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

update: de 2bakjes doen het prima, mos groeit aan, geen problemen gespot. De watermunt werd iets te groot en die is er dus uit.

Ik had hier ook nog een bakje van 100x30x40 staan die ik ook maar even heb ingericht, dit bakje staat op het terras aan de noordgevel.
specs: bodem is een mengeling turf, potgrond. Planten: Kussentjesmos, bodembedekker en spaghnum?(I guess)aan de waterkant. Ben benieuwd hoe deze uitdraait.
pics:






Grtz, Kenny
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Ziet er leuk uit Kenny! Als dat inderdaad spaghnum is, hoe kom je aan levend spaghnum?

Kenny

Citaat van: Coen Deurloo op augustus 28, 2008, 07:08:23 PM
Ziet er leuk uit Kenny! Als dat inderdaad spaghnum is, hoe kom je aan levend spaghnum?
wel ik weet niet of het dat daadwerkelijk is, daarvoor heb ik geen vergelijkingsmateriaal bij de hand(via internet kan ik niet voldoende vergelijken) maar het groeit m'n poel uit...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

chrisvo

Ik zie dit topic nu pas,  wat ziet dat er gaaf uit zeg!

Kenny

dank je, hopen dat het zo blijft natuurlijk  :D en liefst vroeg of laat met bewoners.
btw: klein foutje gemaakt, het is geen kussentjesmos maar "fraai haarmos" (Polytrichum formosum)voor de geinteresseerden. De bodembedekker met paarse bloem noemt trouwens "Dalmatiƫklokje" (Campanula portenschlagiana) wat een naam :o . Onze voortuin staat er vol van, is een groenblijver en lekker bij de sla(naar het schijnt)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.