''Goed Tylototriton jaar''

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alibombali

Qua ontwikkeling van de larven niet...de dooiers van de eitjes die ik later van het land heb geoogst zijn aanzienlijk kleiner dan degene die de laatste week in het water hebben gelegen...

alibombali

#16
30 larven na 1,5 dag eitjes uitkomen...

DannyS


alibombali

Gisteravond het landgedeelte van de bak nog maar eens zeiknat gemaakt en het waterpeil verhoogd en jawel, vanmorgen weer verse sperma-pakketjes.....

momenteel heb ik 96 bevruchte eitjes (inc. larven)
25 onbevruchte eitjes (inc. slecht uit het ei gekomen larven)
in totaal dus zo'n 120 eitjes, waarschijnlijk dus 3 legsels...

alibombali

Het heeft gewerkt...de eerste nieuwe eitjes zijn gelegd door dame nummer 4 (en misschien 5)

®ob

De shanjing-kweek is dit jaar voortreffelijk, top!

Ik hoop dat jullie er zo veel mogelijk groot krijgen. Hou ons maar op de hoogte, leuk om mee te lezen!

Harry

Maar veel larven verdelen! om het risico te spreiden en dat ze met weinig tegelijk worden opgekweekt
Ik zou zeker Ad Bouwman ook wat larven geven!!, want die heeft er alle tijd voor
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

alibombali

de eitjes staan op springen...

[verwijderd door de beheerder]

Coen Deurloo

Leuke oplossing! zelf bedacht?

DannyS

inderdaad geweldig :D hoe verzint iemand het :)

sanderfrog

Ik had een tijdje geleden ook gepost dat ik eieren van shanjing had maar dat deze onbevrucht waren en verschimmelden.Toch heb ik later 10 larven uit het watergedeelte gevonden die al aardig groot groeien.
Wat me wel opvalt is dat er net zoals bij verrucosus licht en donker gekleurde larven rondzwemmen

[verwijderd door de beheerder]

petro pees

Citaat van: Sander van der Spek op juni 20, 2008, 07:33:48 PM
Ik had een tijdje geleden ook gepost dat ik eieren van shanjing had maar dat deze onbevrucht waren en verschimmelden.Toch heb ik later 10 larven uit het watergedeelte gevonden die al aardig groot groeien.
Wat me wel opvalt is dat er net zoals bij verrucosus licht en donker gekleurde larven rondzwemmen

Klopt inderdaad en ze verschillen best veel onderling(vankleur)
Mischien niet zo belangrijk maar daarom nog wel intressant is
dat als ze licht staan ook veel lichter worden en als je ze donk-
der zet,ze zelf ook weer donkerder worden.
Gaaf trouwens dat je ook larven hebt
Petro
Tylototriton Shanjing

alibombali

Dat is prima nieuws Sander...en dat onderschrijft ook de kop van deze topic..

alibombali

Dat ideetje van die drijvende keukenspons had ik spontaan verzonnen en de eitjes zijn overigens nog steeds niet uit gekomen...
ik heb vanmorgen de laatst gelegde eitjes ( het zijn er best wel weer veel ) uit de bak geoogst en ze lijken ook weer bevrucht..
verder lopen er ook nog steeds 3 dikke vette dames rond..(word vervolgd)

DannyS

Dat gaat goed, begrijp ik :)
De eieren doen het gewoon goed op de spons? Aangezien een spons water opzuigt, tast dat de eieren niet aan? Als het allemaal goed gaat dan is het een heel leuk idee.