Eitjes H. scutatum

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

De Amerikaanse H. scutatum is niet echt dicht verwant aan de Aziatische T. shanjing, een 99.9% zekere gedragsovereenkomst van de eitjes lijkt mij dan een nogal gewaagde uitspraak, zeker als je hier nog geen ervaring mee hebt.

Ik heb er ook absoluut geen ervaring mee hoor, maar we moeten toch proberen de uitspraken een beetje genuanceerd te houden op het forum. Aan wilde speculaties heeft niemand iets als dit niet goed beargumenteerd kan worden.

petro pees

Citaat van: Coen Deurloo op juni 16, 2008, 09:02:58 PM
De Amerikaanse H. scutatum is niet echt dicht verwant aan de Aziatische T. shanjing, een 99.9% zekere gedragsovereenkomst van de eitjes lijkt mij dan een nogal gewaagde uitspraak, zeker als je hier nog geen ervaring mee hebt.

Ik heb er ook absoluut geen ervaring mee hoor, maar we moeten toch proberen de uitspraken een beetje genuanceerd te houden op het forum. Aan wilde speculaties heeft niemand iets als dit niet goed beargumenteerd kan worden.

Voor de duidelijkheid!!!
Eitjes die op het land gelegd worden van welk soort dan ook reageren op water er word niet voor niets aangegeven dat bij vele regens uitkomst van de eieren is waarvan de larven meespoelen naar poelen en plassen.
Het gaat dus om veel er over lezen en ervaringen met eitjes op deze wijze gelegd niet om het soort salamander!
Zo gewaagd was mijn uitspraak dus niet,dus laten we maar niet beginnen over genuanceerde uitspraken!
Ik vindt het heel gaaf voor je dat je eieren van dit soort hebt en nog gaver als je ze opkweekt maar verwacht zulke opmerkingen niet op een zeer goed bedoelde uitspraak,en bovendien niet ondoordacht ook.
Petro.
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Citaat van: petro pees op juni 16, 2008, 11:14:36 PM
Citaat van: Coen Deurloo op juni 16, 2008, 09:02:58 PM