Reuzen kikker zou dinosauriërs kunnen veroberen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris Schouten

Hier een artikel waar ik via via op gewezen werd.

Er zijn in Madagascar overblijfselen gevonden van een reuzen kikker. Deze kikker heeft de naam gekregen Beelzebufo. Vrij vertaald Duivelskikker. De kikker was 16 inch(40 cm) breed. En woog ongeveer 10 pond, ongeveer 5 kilo.

Bron

Stel je voor dat er zulke salamanders zouden rondzwemmen. Dan was het snel gedaan met de vissen populatie.
Triturus marmoratus - 0.0.5

DannyS

Is de 'Cane toad' niet ook ongeveer zo groot? Ik heb foto's gezien van monsterexemplaren.

Ik blijf het raar vinden dat ze het een duivelskikker noemen ipv de duivelspad.. bufo is pad..

De reuzensalamander in japan is toch ook enorm? In Life in Cold Blood ep 2 kwam ie voor.

kevin

Hier in blijdorp zitten er ook 2 reuzensalamanders gauw een meter groot. Dus die salamanders heb je wel van die lengte :P

Coen Deurloo

Zie hier een voorbeeld van de Andrias davidianus, ook vrij groot ;):


Chris Schouten

#4
Nooit geweten dat deze dieren bestonden. Hoe groot zullen de jongen wel niet zijn?

Binnenkort dan maar Blijdorp weer is eens bezoeken. Ben al geruime tijd niet meer in een dierentuin geweest.
Triturus marmoratus - 0.0.5

Coen Deurloo

Citaat van: Chris Schouten op februari 25, 2008, 10:04:35 AM
Nooit geweten dat deze dieren bestonden. Hoe groot zullen de jongen wel niet zijn?

Binnenkort dan maar Blijdorp weer is eens bezoeken. Ben al geruime tijd niet meer in een dierentuin geweest.

Op deze pagina zie je eieren en een larf; http://www.taringa.net/posts/info/899272/Zooringa-Salamandra-Gigante-Japonesa.html

Roy

Wat een beest,

Heb hem meerdere malen in o.a. Blijdorp gezien (meestal verscholen), echt mooi is die niet, maar dat is persoonlijk  ;) 

driessens rudi

Wisten jullie trouwens dat Artis er als éérste dierentuin ter wereld in geslaagd is om deze reuzensalamander na te kweken. In een oud artikel dat ik hier heb liggen staat: "ze kwamen er zelfs voor van Japan". Op 26/11/1903 kwamen de eerste larven uit de eieren, die vanaf 19/9/1903, de datum waarop ze door het wijfje gelegd werden, door het mannetje bewaakt waren. Zelfs vanuit Japan kwamen biologen naar het aquarium om te zien hoe "hun" salamander zich nu eigenlijk voortplantte. Eén van de in het aquarium geboren jongen overleefde tot juli 1955 en werd dus bijna 52 jaar oud!!!!!! Als dat geen opmerkelijke prestatie is!!!!!