Caresheet Lissotriton italicus gevraagd????

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steven DC

Hey,
Zoals de meesten onder jullie weten, heb ik 0.0.6 Lissotriton italicus zitten. Tot hier toe gaat alles heel goed maar er is weinig tot zelfs geen echte informatie over te vinden op het net. Waarschijnlijk zal er wel duitse lectuur over bestaan maar ik kan geen duits  :-\
Daarom zou ik willen vragen of er iemand ervaring heeft met deze soort en of die personen hun bevindingen, ervaringen e.d. op het forum willen zetten. Dit om eventueel latere problemen te voorkomen en hopelijk een goede nakweek tot stand te kunnen brengen.
Alvast bedankt,

Groetjes Steven

Coen Deurloo

Misschien dat de manier van houden te vergelijken is met een andere soort waar wel caresheets van te vinden zijn? Hoop dat iemand met ervaring met italicus reageert.

p.s. de schuindruk code kan dus niet in topic titels!

Roy van Grunsven

Kun je het niet vertalen met babelfish ofzo? Werkt niet perfect maar het is meestla wel te lezen.

Groet Roy

Harry

Ad bouwman heeft hier ooit een stuk over geschreven. Ik zal even in de archieven duiken om te kijken of ik het kan vinden. Heb jij deze soort dan???? want er is maar 1 houder bekend in Nederland!!

Harry
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Steven DC

Citaat van: Harry Dresens op januari 29, 2007, 12:29:00 PM
Ad bouwman heeft hier ooit een stuk over geschreven. Ik zal even in de archieven duiken om te kijken of ik het kan vinden. Heb jij deze soort dan???? want er is maar 1 houder bekend in Nederland!!

Harry
Hey,
bedankt Harry dat zou zeer welkom zijn! Ik heb ze, na een vrij intensieve zoektocht, kunnen kopen van een salamanderliefhebber uit England.  ::)

Harry

Hoi, Ik heb een heleboel. Ik heb je net een artikel gemaild uit nieuwsbrief 8 van de salamandervereniging. Er is echter veel meer. In de lacerta bibliotheek in utrecht is ook nog een artikel op te vragen. Verder heb ik nog een dik pak informatie in het duits dat je kan lenen.
Wees er zuinig op en mocht je eieren krijgen spreid dan wat nakweek, want ze zijn niet echt gemakkelijk op te kweken. Hoge temperaturen zijn vaak fataal. Huisvesting in een aquaterrarium.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Steven DC

Bedankt Harry, Ik ben al een beetje wijzer geworden. Ik heb ook nog eens een mail gestuurd naar David (die Engelsman) om eventueel wat info door te sturen. Bij de vorige poging heeft hij jammer genoeg niet gereageerd.
Heinz Keller is alvast geïnteresseerd in nakweek. Ik hoop dat het lukt om met succes te kweken

Harry

eigenlijk moet je voor info gewoon eens ad bouwman bellen (zijn telefoonnummer staat bij contact op deze site) hij weet er alles van. Ook Marc Stensen heeft ermee gekweekt. Ik heb ze ook gehad, maar had dieren zonder eierestokken.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Steven DC

Thx Harry
Ik heb Ad een mailtje gestuurd  ;)

Steven DC

owkey, Ad stuurt me door naar de bibliotheek van Lacerta. De bibliotheek van Lacerta reageert niet op m'n aanvraag (waarschijnlijk omdat ik geen lid ben). David Billings (de kweker waar ik ze vandaan heb) reageert ook niet. Dus zal het plantrekkerij worden he. Zelf zoeken naar de beste manier van verzorging dan maar.
Jammer dat er mensen zijn die hun ervaringen liefst voor zichzelf houden ipv ze delen met andere liefhebbers  :'(

Harry

mail me je adres even, dan stuur ik je het artikel op.


groet

Harry
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Steven DC

Bedankt Harry,
ik wist niet dat je het artikel had, anders had ik het zeker wel gevraagd.
Ik heb je m'n gegevens doorgemaild.

Groetjes Steven

Harry

ik heb je mail niet ontvangen, maar het artikel voor je ingescand. Laat ff weten of je het op je hotmail ontvangen hebt, want ik weet niet of je hotmail zo'n groot bestand aan kan.

groet

harry

hier een foto van het dier dat ik heb opgekweekt
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Steven DC

Harry,
Ik heb de mail aangekregen maar kan de attachement niet downloaden. Krijg melding "Kan geen verbinding maken met website".  Ik heb je een PB gestuurd.

Prachtige salamanders toch! Ik snap niet goed dat ze zo weinig gehouden worden. Heel mooie foto Harry, zal blij zijn als mijne ook volwassen zijn.

Harry

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan