skip to Main Content

Welke soort salamander is geschikt om mee te beginnen?

Home Forum Salamanders Veelgestelde vragen Welke soort salamander is geschikt om mee te beginnen?

Tags: 

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Coen Deurloo 4 maanden, 1 week geleden.

• Auteur

Lars Blikman
    Sleutelbeheerder
    1 gebruiker bedankte de auteur voor deze post.
    Wim

Wim
    Bijdrager

Kein vraagje. Ik woon in een Penthouse met een groot terras in het midden van de stad. Ik heb reeds een plantenbak van een meter hoog en 1.5 vierkante meter oppervlakte met planten en een water ornament. Ik dacht eraan om dit om te vormen naar een salamander verblijf. Als ik zie dat ik het zodanig aanpas dat de salamanders niet kunnen ontsnappen natuurlijk… Zijn er salamanders die ik het hele jaar door hierin kan houden? Overwinteren ze dan vanuit zichzelf ook als het vriest of moet ik toch ergens een verwarming leggen of ze binnen nemen? Eerste keus zou een inheemse soort nemen dacht ik logischer wijze maar dat mag niet geloof ik. Welke soort dan wel?

Bijlagen:

Coen Deurloo
    Sleutelbeheerder

Hoi Wim,

Je zal inderdaad een bescherming moeten inbouwen tegen de vrieskou. Lokale soorten mag je inderdaad niet houden! Een soort die vrij eenvoudig te houden is en sowieso niet kan ontsnappen is de Axolotl, omdat deze aan het water gebonden is.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Wie is online

Op dit moment zijn er geen leden online
Back To Top