skip to Main Content

Kan ik andere dieren zoals vissen en/of kikkers, samenhouden met mijn salamanders?

Home Forum Salamanders Veelgestelde vragen Kan ik andere dieren zoals vissen en/of kikkers, samenhouden met mijn salamanders?

Tags: 

Weergave van 0 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #760
      Lars Blikman
      Sleutelbeheerder

      We horen vaak de vraag of salamanders samen kan met bijvoorbeeld bepaalde vissen, kikkers of andere salamandersoorten. Het eenvoudige en algemene antwoordt dat wij hier ten alle tijden op geven is: Nee.

      Er zullen altijd uitzonderingen zijn, en ook speelt voldoende ruimte en schuilplaatsen hierbij een rol. Maar, maak het jezelf en de salamanders liever makkelijk en ga gewoon voor 1 soort per bak. Let ook op grootte, een volwassen salamander kan een kleiner broertje of zusje ernstig verwonden of zelfs opeten!

       

      Voor meer gedetailleerde informatie kun je op het (engelstalige) artikel Species Mixing Disasters kijken.

      • Dit onderwerp is gewijzigd 5 jaren, 8 maanden geleden door Lars Blikman.
      • Dit onderwerp is gewijzigd 5 jaren, 6 maanden geleden door Coen Deurloo.
      • Dit onderwerp is gewijzigd 5 jaren, 6 maanden geleden door Coen Deurloo.
Weergave van 0 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top